به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: سایت رادار هواشناسی استان اردبیل در امیرکندی شهرستان گرمی کاملا تجهیز شده و بهره‌برداری از این سایت نیازمند اعتباری بسیار جزئی است.

دولتی مهر افزود: با تلاش‌های انجام شده توانستیم بیش از 7 میلیارد تومان برای این سایت اعتبار دریافت کنیم و در حال حاضر نیز ساختمان فنی این سایت و بخش رادار به صورت 100 درصدی تکمیل شده است و تنها درتکمیل بخش دیزلی این سایت به مشکل بر خورده‌ایم که برای به بهره‌برداری رسیدن کامل این طرح زیر یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: با توجه به وضعیت جوی منطقه، بخش دیزلی سایت رادار هواشناسی به جهت وجود نوسانات برق تعبیه شده است تا این نوسانات را مهار کند و به رادار اصلی آسیبی نرسد که در حال حاضر دستگاه‌های ساختمان دیزلی تهیه شده است ولی ساختمانی برای استقرار این دستگاه‌ها در سایت نداریم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اهمیت سایت رادار هواشناسی بیان کرد: با راه‌اندازی این رادار، هواشناسی استان اردبیل قابلیت پیش‌بینی فوری رخدادهای جوی را خواهد داشت و این موضوع قطعا در به حداقل رساندن آسیب‌های جوی موثر خواهد بود.

دولتی مهر گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه در نقاط مختلف استان اردبیل همزمان ممکن است چندین پدیده جوی رخ دهد بر همین اساس نیز سایت رادار هواشناسی قادر است پدیده‌های جوی را به تفکیک روستاها مخابره کند و این باعث پیش‌بینی دقیق وضعیت آب و هوای نقاط مختلف استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: رادار هواشناسی شمال استان تا شهرستان هیر را به صورت کامل پوشش خواهد داد و با توجه به توپوگرافی منطقه دامنه آن برای جنوب استان پاسخگو نیست که برای جنوب استان نیز از رادارهای کوچک استان زنجان کمک خواهیم گرفت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 755215
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.