به گزارش ایرنا، علیرضا میدانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص مراحل و نحوه ساخت این درب ها افزود: مردم البرز درتمام عرصه های حماسی دینی همانند دوران 8 سال دفاع مقدس و بازسازی عتبات عالیات پیشگام بوده اند.
وی اظهار داست: در سال های 93 و 94 ضریح حبیب بن مظاهر در البرز و با نذورات مردمی ساخته شد و در اسفند 94 برای نصب به کربلا و جوار صریح امام حسین (ع) منتقل شد.
وی گفت: بعد از آن وظیفه ساخت 6 درب حرم اقا سید محمد (ع) به این استان واگذار شد که فوری پس از آن کارگاه ساخت ایجاد شد.
میدانی به بیان لوازم و.مصالح به کار رفته در ساخت این درب ها پرداخت و افزود: مس روی درب ها 1560 کیلوگرم است که شامل کفتری ها و حاشیه ها ومیناکاری روی درب هاست.
وی ادامه داد: همچنین لولای به کار رفته که هر درب 6 قطعه است و تماما استیل است که به کمک ستاد ساخته شد و در هیچ بازاری نمونه ان دیده نمی شود.
وی بیان داشت: طلای به کار رفته نیز 9 کیلو و 300 گرم برای ابکاری است و 900 کیلوگرم استیل به کار رفته است.
مدیر پروژه ی ساخت درب های حرم.مطهر اقا سید محمد (ع) اضافه کرد: همچنین 48 متر مربع شیشه 10 میل روی درب ها و 12 متر مکعب چوب ساچ با عمر 400- 300 سال که از کشور برمه خریداری شده, به کار رفته است .
وی با بیان اینکه هزینه ساخت این درب ها کاملا از نذورات مردمی تامین شده, گفت: این کار به دست ستاد استان و کار نجاری ان تماما به دست هنرمندان استانی انجام شد.
وی افزود: در شهرستان های تابع استان 2 درب در کرج که اکنون در مرحله پرو است، 2 درب در نظرآباد و در مرحله پرو و مرحله اعزام به اصفهان برای میناکاری و یکی در ساوجبلاغ و یکی هم در ماهدشت است که در مرحله قلم زنی است.
اخلاقی, مسئول فرهنگی تربیتی ساخت درب های این حرم گفت: امروز وظیفه خبرنگاران رساندن پیام عاشورا است و در ساخت این 6 درب باید توسط اصحاب رسانه مردم از این کار بزرگ مطلع شوند ودر ساخت ان کمک کنند.
وی افزود: برتری استان البرز در ساخت درب این حرم است زیرا درب ها هستند که اذن ورود می دهند,درب های حرمی که در عراق مغفول مانده است و ما به نذورات و زیارت مردم در کنار این درب ها در استان بیشتر نیاز داریم.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.