به گزارش ایرنا، رضا اسماعیلی ذبیحی روز شنبه در بازدید از نمایشگاه کتاب استان البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کتاب روح انسان است، افزود: جای بسی خوشحالی است که نمایشگاه فرهنگی کتاب در استان البرز برگزار شده است و باید تلاش شود تا برپایی چنین نمایشگاه هایی مختص به یک هفته نباشد، بلکه نمایشگاه دائمی کتاب در البرز برپا شود.
وی در ادامه افزود: در شهر فردیس باتوجه به اینکه نیم میلیون جمعیت در این شهرستان زندگی می کنند، نمایشگاه کتاب برگزار نشده است. امیدواریم مسئولان با نگاه ویژه خود به فکر ارتقای کارهای فرهنگی در شهرستان فردیس باشند.
وی ادامه داد: فردیس به دلیل وجود شهرهای اقماری مانند مانند ملارد، اندیشه، سرآسیاب، صفادشت، مشکین دشت و... پتانسیل برگزاری هرگونه نمایشگاه های فرهنگی را دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر فردیس با اشاره به اینکه در گذشته نگاه به شهرستان فردیس، نگاه مناسبی نبوده است، گفت: امیدواریم این نگاه در آینده تغییر پیدا کند.
ذبیحی به ایجاد تغییرات چشمگیر اما با اولویت بندی نیازهای مردم در شهرستان فردیس اشاره کرد و گفت: باتوجه به استقرار مدیریت شهری فردیس قطعاً تغییراتی در این شهرستان اتفاق خواهد افتاد البته به دلیل نیازهای بسیار زیادی که مردم دارند نمی توان به سرعت شاهد این تغییرات بود.
وی افزود: در فردیس حدود ٤٠٠ هکتار کمبود سرانه وجود دارد در این شهرستان به ازای هر یک نفر سه سانتی متر مربع فضای ورزشی و سی و سه سانتی متر مربع فضای سبز دارد این در صورتی است که در کل کشور حداقل سرانه ی ورزشی یک متر و حداکثر شش متر عنوان شده است که متاسفانه شهرستان فردیس فاصله ی بسیار زیادی با متوسط کشوری دارد. با وجود اینکه برای نخستین سال است که شورای اسلامی شهر فردیس مشغول به کار شده، امیدواریم بتوانیم نیازهای مردم این شهرستان را در اولویت کارها قرار دهیم.
وی ادامه داد: جمعیت شهرستان فردیس از ٧ استان کشور بیشتر است و نیاز دارد که مسئولان نگاه ویژه تری به فردیس داشته باشند در فردیس وسعت کم است و تراکم جمعیت زیاد، اما با این وجود و با حضور شورای اسلامی شهر و شهرداری، اتفاق های خوبی در مدت زمان چهارسال رقم خواهد خورد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان فردیس گفت: وظیفه آموزش و پرورش از دیگر نهادهای فرهنگی باید بیشتر باشد. در تاریخ ٢٥ خرداد سال ١٣٩٢ که فردیس به عنوان آخرین شهرستان از سوی دولت ابلاغ شد، تا کنون سه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر کرده است. جابجایی مدیران قطعاً تاخیری در رسیدن به رساله فرهنگی شهرستان فردیس داشته است.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.