سحر رفیعی بندری عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم و گرامیداشت یاد دانش آموزان جان باخته هرمزگانی، بیان داشت: دادرسان هرمزگانی در این رقابت ها در مواد ارزیابی و کنترل علائم حیاتی مدال طلا، در ماده احیای قلبی ریوی مدال نقره و در بخش الوار چینی و کشش سورتمه مدال برنز را کسب کردند.
وی با بیان این که یاد دانش آموزان جان باخته در حادثه واژگونی اتوبوس برای همیشه در اذهان مردم هرمزگان زنده خواهد ماند، گفت: تیم هرمزگان با 14 دانش آموز دادرس عضو کانون‌های دانش‌آموزی دختر به همراه یک مربی و یک سرپرست در پنجمین المپیاد آماده سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر شرکت کرده بود.
وی تصریح کرد: افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری ناشی از حوادث در مدارس ، استفاده از ظرفیت های بالای آموزش و پرورش در بخش نیروی انسانی و فضای آموزشی برای تربیت نیروهای متخصص ، توسعه و ترویج فرهنگ خود امدادی و سازماندهی تیم های مدیریت بحران شامل دانش آموزان و ظرفیت سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب در زمان وقوع حوادث از اهداف اجرای اردوهای آماده برای دادرسان است.
پنجمین المپیاد کشوری آماده سازمان جمعیت هلال احمر هفته گذشته با حضور دادرسان 15 استان کشور شامل استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، زنجان، تهران، قزوین، هرمزگان، همدان، البرز، ایلام، سمنان، کرمان ، لرستان، مرکزی ، خراسان جنوبی و کرمانشاه در اردوگاه مهر بندرانزلی برگزار شد.
سالانه در کشور بیش از 400 هزار دانش آموز طرح دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت) را فرا می گیرند.
حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز عضو تشکیلات فرزانگان استان هرمزگان بامداد جمعه دهم شهریورماه جاری در شهرستان داراب روی داد و در این حادثه هفت دانش آموز، سرپرست آنها و همچنین کمک راننده اتوبوس جان باختند.
7198/ 7408
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.