در این بیانیه که روز جمعه نسخه ای از آن به ایرنا نمابر شد آمده است:درابتدا لازم میدانیم حضورگسترده مردم ایران دردوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و رای قاطع، هوشمندانه و مدبرانه ایشان به اعتدال، تدبیر و امید را ارج نهیم.
این بیانیه تصریح کرده است: بی شک مردم ایران نیز به تبع رای داد شده،انتظار دارند دولت منتخب باعمل به وعده های های خود، پاسخی شایسته به این اعتماد بدهد که اقتضای پاسخ مسوولانه به این رای نیز همین است.
در این بیانیه آمده است: بدون تردید سپاسگزاری و قدردانی از مشارکت مردم،مستلزم اعمال شاخصها وانتصاب افرادی است که اکثریت رای دهندگان از دولت تدبیر و امید انتظارداشته و موجب تداوم امیدواری آنان نسبت به آینده کشورگردد.
این بیانیه یادآورشده است: ضمن قدردانی از خدمات دولت یازدهم در حل برخی ازمعضلاتی که کشور با آن روبرو بوده و هست، ازجمله مسایل بین المللی وکنترل تورم، اعلام می نماید که از الزامات اساسی خروج ازشرایط بد اقتصادی وپیامدهای رکود وبحران ناشی ازسیاستهای پیشین،انتخاب مدیران متخصص، توسعه گرا و با تجارب مدیریتی مناسب است که از سویی بتواند مسیر توسعه و حل مشکلات تولید و اشتغال ملی را به سامان برساند و از سویی دیگر، شایستگی و ظرفیت صیانت از حقوق ملت را داشته باشد.
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه خلیج فارس در بیانیه خود تصریح کرده اند: در همین راستا از دولت تدبیر و امید انتظارمی رود در فرایند انتخاب و انتصاب مدیران ارشد ملی و استانی، عقلانیت حرفه ای و شایسته سالاری را مدنظر قرار دهد.
در این بیانیه آمده است: تصمیم اخیر دولت درانتخاب استانداران 7 استان کشور،گویای اراده جدی دولت محترم دراعمال شاخصهای تخصصی باسطوح عالی تحصیلات حرفه ای ومعتبر وسوابق اجرایی مدیریتی درسطح بالا وقابل ملاحظه است.
این بیانیه یادآورشده است:استان بوشهر باظرفیت اقتصادی، صنعتی وتجاری منحصربه فرد،حجم بالای سرمایه گذاری صنعتی انجام شده و افق های آینده ای که دارد می تواند به عنوان پیشران حرکت نوین کشور برای برون رفت از شرایط رکود اقتصادی، توسعه کارآفرینی و تحقق اقتصاد مقاومتی عمل نماید. بنابراین انتخاب مدیران ارشد این استان مستلزم رعایت الزامات تخصصی واجرایی ویژه ای بوده که ظرفیت لازم برای مدیریت و راهبری این حرکت و قراردادن ظرفیت عظیم موجود درخدمت توسعه ملی را داشته باشد.
در این بیانیه تصریح شده است: این استان به دلیل صنعتی بودن،تعاملات بین المللی گسترده،حضورگسترده شرکتهای صنعتی بین المللی، نرخ رشد بالای سرمایه گذاری صنعتی، چالشهای پیچیده زیست محیطی،بحران آب وضرورت تامین پشتیبانی فنی، اجتماعی، امنیتی این تحولات بزرگ صنعتی، به یکی ازاستانهای پیچیده کشور از نظر مدیریتی تبدیل شده است؛به گونه ای که هرگونه اختلال درمدیریت فضای عمومی استان می تواند موجب اختلال درفرایند تحولات صعنتی راهبردی دراستان وکشور شود.
نویسندگان این بیانیه یادآورشده اند: استان بوشهر باشرایط صنعتی وفناوری موجود و روند سریع و روبه رشد آن نیازمند مدیران ارشدی است که ضمن داشتن دانش تخصصی لازم برای ایجاد بستر مناسب توسعه ای، بتواند اهداف دولت محترم درطراحی واجرای برنامه های توسعه ای را راهبری نماید.
آنان در بیانیه خود نوشته اند: ما بر این باوریم که جمهوری ایران در آستانه بلوغ چهل سالگی خود، از مدیرانی با شایستگی حرفه ای و تجربی لازم برخوردار است.
در این بیانیه آمده است: بر اساس روند تحولات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جهانی، برخی از ویژگی های مورد تاکید جامعه دانشگاهی عبارتند از: باورمندی به نقش بی بدیل علم و فناوری در توسعه ملی، باورمندی به خرد جمعی و ظرفیت استفاده متخصصین و مشاورین حرفه ای، باور مدیریت علمی و توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی مبتنی بر مدل های علمی و تجربه شده جهانی، مخاطره پذیری، داشتن شجاعت و جسارت برای اقدام در شرایط سخت، التزام و تعهد و اعمال قاطعیت در اجرای تصمیمات تخصصی و کارشناسی، حسن شهرت و مقبولیت عمومی، مدیریتی و حرفه ای، سابقه مدیریتی درخشان، شناخت مناسب از تحولات فناوری و اقتصادی جهانی، برخورداری از ظرفیت تسهیل گری و ایفای نقش حمایتی در راستای توسعه کارآفرینی و اشتغال، اعتقاد به نقش محوری آموزش و پرورش در توسعه ملی، باورندی به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، ظرفیت تعامل و ارتباط موثر با نهادهای ملی و بین المللی، مردم و فعالین اجتماعی و سیاسی، اعتقاد به تفکر سیستمی و راهبردی بر پایه مزیت های نسبی منطقه ای.
این بیانیه تصریح کرده است: انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه خلیج فارس با آرزوی موفقیت برای دولت دوازدهم و تشکر ازتلاشها وخدمات ارزنده جناب آقای مصطفی سالاری استاندار محترم بوشهر در دولت یازدهم، ازدولت تدبیر و امید انتظار دارد درپاسخ به انتظارات به حق مردم این دیار، با تدبیری دوباره و با انتخاب مدیری دانا ، مجرب و توانمند به عنوان استاندار استان، زمینه را برای توسعه مناسب استان بوشهر و حل مشکلات مردم فراهم نموده و از هرگونه سعی و خطا و افزایش هزینه های تحمیلی به مردم ناشی از انتصاب نامناسب و غیرمبتنی بر شاخص های علمی اجتناب نماید.
6045/6047** خبرنگار: مونا عیدان ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.