سید مجید موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زنجیره های تولید شامل صنایع و عوامل تولید پیشین، واحدهای تولیدی و مراکز فرآوری و عرضه جزو برنامه های اصولی بخش کشاورزی است که در این خصوص عملیات اجرایی در بعضی از بخش ها آغاز و ثمرات مطلوبی در پی داشته است.
وی اظهار داشت: در بخش زنجیره تولید قارچ خوراکی شامل تولید کمپوست، واحدهای تولیدی پرورش قارچ، مراکز فرآوری و عرضه در قالب اتحادیه و انجمن پرورش قارچ استان است که راه اندازی این زنجیره باعث شد که در 2 سال گذشته استان به عنوان قطب تولید و صادرات قارچ در کشور محسوب شود.
وی گفت: با حمایت از تولید کمپوست، زمان تولید کاهش یافته و تولید و صادرات افزایش قابل توجهی یافته است به طوریکه روزانه 40 تن قارچ خوراکی از استان به خارج از کشور صادر می شود.
موسوی ادامه داد: همچنین در تکمیل زنجیره طیور گوشتی که با کمک تعاونی وحدت ساوجبلاغ انجام شده این تعاونی موفق به خرید کارخانه خوراک دام و سهام کشتارگاه بوده بطوریکه با تکمیل این زنجیره بخشی از درآمدهای بخش که قبل از این به جیب دلالان سرازیر می شد در تولید حفظ می شود.
وی اضافه کرد: همچنین برای توسعه صادرات غیرنفتی در استان با توجه به وجود ظرفیت فرودگاه پیام استان البرز که از ابتدا جهت مقاصد صادراتی ا یجاد شده بود، در صورت حل مشکلات این فرودگاه قدم اساسی جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان و استان های همجوار به وجود خواهد آمد.

**سربازان واقعی نظام کسانی هستند که به کار تولید مشغول هستند
موسوی در ادامه با اشاره به راه اندازی مجتمع تولید و فراوری کود آلی در شهرستان نظرآباد گفت: سربازان واقعی نظام کسانی هستند که به کار تولید مشغول هستند و اشتغالزایی ایجاد کرده و زمینه خودکفایی را در کشور ایجاد می نمایند.
وی افزود: وجود چنین طرح هایی دراستان برای بخش کشاورزی می تواند بسیار مفید واقع شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز اضافه کرد: این طرح با صرف 50 میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شده که 20 میلیارد ریال آن تسهیلات دولتی و 30 میلیارد ریال آن سرمایه گذاری خصوصی است که زمینه اشتغال 28 نفر را بطور مستقیم فراهم آورده است.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.