به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز یکشنبه درآیین جشن برداشت میوه که در منطقه سهیلیه شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، افزود: ساوجبلاغ قطب کشاورزی استان البرز و کشور است، ولی سودجویان در حال گرفتن این فرصت از شهرستان هستند.
وی ادامه داد: این موضوع هشداری برای همه ی ماست برای اینکه جلوگیری از یک فاجعه بزرگ کنیم، چون این شهرستان را همه به عنوان قطب کشاورزی می دانند و تولیدات کشاورزی و به خصوص باغی ان شهره خاص و عام است.
پالیزگیر افزود: باید تلاش کنیم که کشاورزی ما توسعه یابد وتغییر کاربری ها به حداقل برسد.
وی بیان داشت: ساوجبلاغ از نظر منابع آبی با مشکلات زیادی مواجه است و اکنون هشتگرد را به عنوان پایلوت تعادل بخشی برای آب های زیرزمینی انتخاب کرده ایم.
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: در اجرای این طرح 22 چاه معادن شن وماسه در شهرستان فعال بودند که 14 چاه پلمب سدند و مابقی تحت کنترل هستند.
وی اظهار داشت: باید بخش کشاورزی را از این بحران ها نجات دهیم که باید این موضوع هم در حفظ منابع ابی و هم افزایش اشتغال در حوزه کشاورزی انجام شود.
پالیزگیر ادامه داد: کشاورزی یکی از منابع اقتصادی پایدار در کشور است که می تواند در اشتغال و کارافرینی سهم بیشتری را داشته باشد که هنوز جای کار بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه رهبری نیز تاکید بسیاری بر این موضوع دارند, گفت: کشاورزی یکی از محورهای اصلی کار ماست و سعی داریم با افزایش اعتبارات در این حوزه این بخش را ویژه تر ببینیم.
6156/1535 خبرنگار : نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.