به گزارش ایرنا، اکبر فرهادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 85 دامدار در فراهان متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در حوزه کشاورزی به مبلغ 276 میلیارد و 320 میلیون ریال بودند که پرونده آنان به بانک های عامل معرفی شده است.
وی اظهار کرد:با اعطای این تسهیلات و به ثمر رسیدن طرح های مذکور، 182 فرصت شغلی ایجاد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراهان عنوان کرد: هدف از پرداخت تسهیلات رونق تولید در شهرستان تکمیل ظرفیت تولید در بخش کشاورزی و استفاده از پتانسیل های بالقوه در این بخش در راستای تولید ثروت و اشتغالزایی است.
فرهادی تصریح کرد: فراهان با حدود 2 درصد جمعیت استان میزان هشت و نیم درصد واحدهای دامی این خطه را دارد.
وی ادامه داد: فراهان با ظرفیت پرورش سالانه 50 هزار راس گوساله پراوری و تولید 7 هزار و 500 تن گوشت قرمز رتبه سوم استان را در در حوزه دامپروری استان به خود اختصاص داده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراهان خاطرنشان کرد: از مجموع 850 راس گاو شیری در گاوداری های فراهان، 375 راس در واحدهای صنعتی و 475 راس در واحدهای سنتی است.
فرهادی تصریح کرد: چهار هزار راس دام سبک در واحدهای صنعتی و 46 هزار راس در واحدهای سنتی فراهان وجود دارد و هفت دامداری دارای پروانه کوچک روستایی در این بخش فعال است.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین است که خنجین به عنوان مرکزیت این شهرستان 28 هزار و 994 نفر جمعیت دارد.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.