به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی عصر یکشنبه در دومین سفر خود به شهرستان های استان به مناسبت هفته دولت، در جمع نخبگان شهرستان ساوجبلاغ با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: هفته دولت برکات زیادی در پی دارد چرا که دراین هفته مدیران با حضور در میان مردم مسائل ومشکلات مردم را شنیده و در پی برطرف نمودن آنها اقدام می کنند و فرصتی است تا بخشی از عملکرد خود را به گوش مردم برسانند.
وی افزود: برای ایجاد امید در جامعه اطلاع رسانی بسیار مهم است و دولتمردان باید به اعلام عملکرد خود بپردازند تا مردم بدانند چه کارهایی انجام شده و یا در حال انجام است.
استاندار البرز تصریح کرد: زمانی که چهارسال گذشته دولت تدبیر و امید آغاز به فعالیت کرد، کشور ما کشوری در حصر اقتصادی بود و در مجامع جهانی نیز جایی نداشت و سیاستمداری به کشور ما رفت و آمد نمی کرد، اما به لطف خدا در این دولت با محوریت مقام معظم رهبری و همت دولتمردان امنیتی در کشور ایجاد شده که سرمایه گذاران با اطمینان به اینکه کشور ما امن است به کشور ما آمده و سرمایه گذاری می کنند.
طهایی گفت: دولت روحانی دولت اعتدال بوده تا همه و همه با هم جمع شوند تا کشوری آباد داشته باشیم.
وی گفت: استان البرز در حوزه های مختلف افتخارات خوبی کسب کرده که در جذب سرمایه گذار استان ما رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است.
طهائی گفت: درحوزه کشاورزی رتبه اول تولید آلو وشلیل را شهرستان ساوجبلاغ دریافت کرده و همچنین استان البرز مهد کشاورزی مدرن نامیده شده که بخش خصوصی هم در آن سهیم بوده است.
استاندار البرز اظهار داشت: در هفته دولت در استان البرز 267 پروژه با 893 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد که 49 پروژه تولیدی و 216 پروژه عمرانی است. این پروژه ها یکهزار و 817 فرصت شغلی ایجاد کرده که نسبت به سال های گذشته از 15 درصد رشد برخورداراست.
وی به اعتبار اختصاص یافته در سفر کاروان تدبیر وامید به استان البرز اشاره کرد وگفت : 35 درصد این اعتبار به استان تخصیص یافته که تعدادی ازپروژه های مربوط به آن در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
استاندار البرز با اشاره به اینکه در هفته دولت 3 هزار و 772 واحد مسکن مهر هم تحویل متقاضیان خواهد شد، به موضوع استقرار 4 زندان در استان پرداخت و گفت: با پیگیری های انجام شده بیش از 10 هزار نفر از زندانیان شهرهای دیگر منتقل شده اند و قرار است این زندانها نیز به خارج از شهر انتقال یابند.
وی از راه اندازی فاز اول آزادراه تهران به شمال تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در دولت تدبیر وامید این پروژه ها پیشرفت قابل توجهی داشته است.
طهایی همچنین به دیگر اقدامات انجام شده در استان البرز اشاره کرد و گفت : 4 خطه شدن راه آهن و حفظ شدن باغ سیب از اهم اقدامات انجام شده در استان البرز است.
فرماندار ساوجبلاغ نیز در جمع نخبگان شهرستان ساوجبلاغ به اهم اقدامات انجام شده در 6 ماهه نخست سال 96 در این شهرستان پرداخت و گفت: احداث کمربندی برغان با 20 درصد پیشرفت فیزیکی که در انتقال بار ترافیکی منطقه چندار موثر است تا یک سال دیگر به بهره برداری می رسد.
وی گفت: احداث خط انتقال آب طالقان، تصفیه خانه آب وخطوط توزیع آب در شهر جدید هشتگرد یکی از آرزوهای مردم بود که در این دولت محقق شد.
پالیزگیر از آغاز فعالیت 6 واحد تولیدی در حوزه صنایع غذایی، تبدیلی با 150 فرصت شغلی خبر داد و گفت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی اجرا و به زودی وارد مدار خواهد شد.
وی افزود: پیگیر عملیات اجرایی احداث جاده هشتگرد - طالقان هستیم که در حال حاضر به طول 19 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 65 درصد از جمله اقدامات مهم این شهرستان است.
پالیزگیر گفت: در این دولت به بیش از به یکهزار خانوار روستایی سند مالکیت مسکونی از سوی بنیاد مسکن داده شده است.
وی گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 450 وام بازسازی و بهسازی و اجرای طرح هادی در 14 روستا با اعتباری بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال اجرا شده است.
پالیزگیر پرداخت 30 میلیارد ریال وام مشاغل به 145 نفر، 32 فقره وام ازدواج به مبلغ 3 میلیارد و 300 میلیون ریال و 263 فقره وام ضروری به مبلغ بیش از 10 میلیارد ریال توسط صندوق کارآفرینی امید را از دیگر اقدامات انجام شده در دولت تدبیر وامید بیان کرد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.