مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تکمیل شبکه ریلی و راه آهن تبریز _ارومیه در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه اذربایجان غربی ابراهیم مبارک قدم در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان، تعیین تکلیف 10 هزار مسکن مهر درآذربایجان غربی،تهیه طرح جامع مسکن برای دهک های پایین جامعه،کارآفرینی و اشتغال برای 16 هزار عضو نظام مهندسی و تامین فضای عمومی و بازآفرینی شهر را اقدامات اولویت دار استان برشمرد و اظهار کرد: تکمیل شبکه ریلی استان و پیگیری احداث راه آهن تبریز به ارومیه دردستور کار اولویت دار اداره کل خواهد بود.

وی پارامتر راه را به عنوان شریان اصلی در توسعه حمل و نقل زیرساختی و شهرسازی را بستری برای رشد دانست و افزود: تقویت زیرساختها منجر به رشد شده و توسعه شهرها در توسعه ارتباطات و حمل و نقل نقش بی بدیلی دارد.

مبارک قدم همجواری آذربایجان غربی با 3 کشور خارجی و وجود پایانه های مرزی را زمینه برای توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: متاسفانه آذربایجان غربی به عنوان تنها محور زمینی اتصال به اروپا، از امکانات خوبی در حمل و نقل جاده ای برخوردار نیست که نیازمند عزمی جدی درزمینه بهسازی آزادراهها و بزرگراههای استان هستیم.

وی با اشاره به وجود 3 هزار کیلومتر راه زمینی استان و اینکه 65 درصد راهها در رده  مسیرهای فرعی قرار دارند تصریح کرد: با وجود حمل و نقل سالانه 10 میلیون تن کالا از مسیر راه‌های استان، آذربایجان غربی در رده 12 کشوری قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه از 8 هزار کیلومتر راههای روستایی استان، 47 درصد آنها آسفالت شده اند یادآورشد: بهسازی راههای روستایی با وجود اسکان بیش از 3/1 جمعیت استان در روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مبارک قدم گفت: وجود بیش از 3 هزار بافت فرسوده و ناکارآمدتوان ایستادگی در برابر سوانح را ندارد و در ارائه خدمات نیز مشکلات عدیده ای را ایجاد می کنند.

وی از اجرایی شده 3 هدف افزایش ترانزیت و مسافر، افزایش کارآیی و بهره وری شهری از طریق گسترش خدمات عمومی و توجه به عدالت اجتماعی در شهرها، ساماندهی بافت های فرسوده در اقامتگاه های غیر رسمی در راه و شهرسازی استان خبرداد و افزود:طی برنامه ای 4 ساله مدیریتی تمام تلاش خود را در حفظ شاخص های برتر استان و تلاش در ارتقا شاخص های عقب مانده در حوزه راه و شهرسازی خواهم کرد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.