رضا اسماعیلی ذبیحی روز شنبه در نخستین دیدار مردمی اعضای شورای اسلامی شهر فردیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مردم شهر فردیس از شورا انتظاراتی دارند بر این اساس دوره اول شورای شهر فردیس سختی خود را دارد و در این مسیر به کمک مردم نیاز داریم و همچنین از مسئولان شهرستانی، استانی، فراستانی و از دولت تدبیر و امید درخواست مساعدت و یاری داریم زیرا فردیس شهرستانی نوپا است و در تمام زیرساخت ها کمبود دارد.
وی ادامه داد: در سرانه های ورزشی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی کمبود وجود دارد. در این دیدار درخواست مردم فردیس احداث بیمارستان فردیس بود که وظیفه شورای شهر پیگیری مطالبات مردم است.
وی با اشاره به کلنگ زنی بیمارستان 160 تختخوابی فردیس توسط دولت، افزود: کلنگ بیمارستان زده شد، در سفر رییس جمهوری به استان البرز60 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شد و ما پیگیر تحقق این موضوع هستیم.
رئیس شورای شهر فردیس بیان کرد: با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی جلسه ای داشتیم، آنها هم پیگیر بیمارستان فردیس بودند که قرار شد از یک درصد عوارض بهداشت در احداث بیمارستان 160 تختخوابی فردیس استفاده شود.
ذبیحی گفت: این امر می تواند کمک بزرگی برای احداث بیمارستان فردیس باشد. فردیس 500هزار نفری فاقد یک بیمارستان است که این جزء مطالبات و حق مردم محسوب می شود.
وی افزود: شهرهایی در کشور با 200 هزار نفر جمعیت بیمارستان دارند، اما فردیس با جمعیت بالای 500 هزار نفر بیمارستان ندارد، اگر اتفاقی برای یکی از مردم این شهر بیفتد تا به بیمارستان کرج برسانند با این حجم ترافیک فرد در بین راه جان خود را از دست می دهد.
وی به استقرار شورا و مستقل شدن شهرداری فردیس اشاره کرد و گفت: شورا برای نخستین بار شکل گرفته و شهردار مستقل نیز برای نخستین بار انتخاب می شود و همین انتزاع شهرداری فردیس از کرج مشکلات خاص خود را دارد.
ذبیحی افزود: هنور در بحث کمیته انتقال، نیروها، ماشین الات، خدمات شهری و فضای سبز، آتش نشانی و سازمان میادین و غیره مشکلات حل نشده است.
رییس شورای اسلامی شهر فردیس گفت: انتظار مردم فردیس بیشتر از اینها است. با توجه به اینکه تا به امروز بیش از 50 درصد درآمد شهرداری (مناطق 3 و 10) به مرکز انتقال داده می شد و از مرکز شهرداری کرج وجوهی برای شهرداری فردیس اختصاص می یافت، برخی از خدمات کمتر ارائه می شد و ضعف هایی وجود دارد.
ذبیحی افزود: بر اساس قانون باید به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشته باشد، اکنون در فردیس با بیش از 500 هزار نفر جمعیت 7 ایستگاه آتش نشانی وجود دارد.
وی در خصوص تعیین تکلیف کارمندان شهرداری نیز گفت: هنوز صورتجلسه ای بین شهرداری فردیس و کرج وجود ندارد یعنی عملا شهرداری فردیس هیچ گونه کارمندی ندارد.
رییس شورای اسلامی شهر فردیس گفت: با توجه به اینکه کار شورای شهر خدمت رسانی به مردم است، برنامه های چهار ساله ای دارد ولی باید این برنامه ها برای چشم انداز 20 ساله تعریف شده باشد.
ذبیحی ادامه داد: به عنوان مثال در بحث ترافیک شهری ، یک میلیون خودرو در شهر داشته باشیم برای 5 سال آینده خودرو افزایش می یابد باید در زیرساختهای ترافیک بتوانیم میدان شهید سلطانی و پل فردیس ترافیک را حل کرد.
وی به اولویت مهم و اساسی شورای اسلامی شهر فردیس در بحث زیرساختها اشاره کرد و افزود: در زیرساختها با تعامل و اعتماد به همدیگر و انتخاب شهردار خوب برای شهر فردیس بتوانیم در راستای خدمت به مردم قدمهای بلندی را برداریم.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.