مجید خدابخش در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: حمایت از بخش تولید و اشتغال با پرداخت تسهیلات بانکی در سال 96 نیز ادامه خواهد داشت و در صورت تصویب لایحه تقدیمی دولت در مجلس، سود بانکی تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه واحدهایی که از اول سال 95 پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند به مدت 7 سال از معافیت مالیاتی به شرط استقرار در شهرک صنعتی برخوردار می‌شوند، افزود: یارانه مواد سوختی واحدهای تولیدی استان نیز در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: باید سیاست‌های حمایتی دولت به نحو مطلوب به اطلاع صاحبان واحدهای تولیدی در شهرستان‌ها برسد تا واحدهای ضعیف و نوپا بتوانند از این حمایت‌ها بهره‌مند شده و دچار مشکل نشوند.

خدابخش با بیان اینکه در تامین انشعابات آب، گاز و برق واحدهای تولیدی باید در اولویت قرار گیرند، گفت: از قبل فعالیت واحدهای تولیدی و کارخانه‌هاست که چرخه زندگی بسیاری از خانواده‌ها می‌چرخد و باید تلاش کنیم تا در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود.

وی با اشاره به حفاری‌های محدوده فلزی صاحب‌دیوان معادن مشگین‌شهر بیان کرد: در حال حاضر 10 میلیارد تومان برای عملیات اکتشاف شامل حفاری، نمونه‌برداری و آزمایشگاه که برخی آزمایش‌ها در کشور کانادا انجام می‌شود توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی هزینه می‌شود که البته این هزینه علاوه بر هزینه‌های جاده‌سازی در منطقه است که راه ارتباطی چندین روستا را فراهم کرده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در فاز نخست این طرح 10 هزار متر در عمق زمین حفاری می‌شود و به همین منظور دستگاه‌های پیشرفته به ارزش حدود یک میلیون یورو خریداری و در محدوده حفاری مستقر شده که جزو نخستین ماشین آلات تحویلی به کشورمان پس از برجام است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 721230
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.