به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز کولانی روز سه شنبه در بازدید از کارخانه نمک قروه افزود: این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالیانه 60 هزار تُن نمک تصفیه شده دارد.
وی با اشاره به اینکه اعتبار اجرای این پروژه حدود 100 میلیارد ریال بوده است، گفت: 45 میلیارد ریال از این اعتبار از طریق تسهیلات بانکی تامین شده است.
کولانی افزود: این پروژه به زودی به بهره برداری می رسد که می تواند اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای جوانان شهرستان فراهم کند.
سرمایه گذار و مجری این طرح هم گفت: به دلیل استفاده از روش کلاسیک تبلور مجدد در این کارخانه نمک، یک بیستم مصرف آب، یک دهم مصرف گاز و یک دوم مصرف برق را نسبت به روش قبلی مصرف می کند.
دیاکو کاردانی افزود: مشکل اصلی تنها مرتبط به مسیر گازکشی است اما مسیر بوروکراسی و سود تسهیلات بانکی از دیگر مشکلات است که اگر این مشکلات برطرف شود ظرف کمتر از یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
به گفته وی کل ماشین‌آلات این واحد تولیدی ایرانی است و هدف‌گذاری ما صادرات به بازارهای روسیه و عراق به عنوان بازارهای اصلی است.
وی ادامه داد: در صورت بازار در کشور ترکیه و حاشیه خلیج فارس نمک تصفیه شده و استاندارد به این کشورها صادر می شود.
کاردانی افزود: مواد اولیه این واحد تولید از نمک دریاچه ارومیه است البته دریاچه قم نیز می‌تواند نمک مورد نیاز ما را تامین کند ولی کیفیت نمک دریاچه ارومیه بالاتر است.
وی اضافه کرد: مساحت پروژه سه هزار و 500 مترمربع و در زمینی در مجموع به مساحت 50 هزار متر مربع ساخته شده است.
وی اظهار کرد: این کارخانه ظرفیت تولید سالیانه 60 هزار تُن دارد که با توجه به تولید سالانه 200 هزار تُنی در کشور این پروژه می تواند 25 درصد تولید نمک یددار در کشور را افزایش دهد.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.