به گزارش خبر آنلاین،فتح الله حقیقی با بیان اینکه روشنگری در راستای حقوق مردم، طلایه‌دار عدالت و اساس دموکراسی است، افزود: وظیفه خبر‌نگار، جستجوی واقعیات و انعکاس عادلانه و کامل مسائل و رخدادها بوده و همچنین امانت داری حرفه‌ای سنگ بنای اعتماد به یک خبرنگار است.
وی خبرنگاران را در برابر مخاطبان خود مسئول دانست و ادامه داد: در این رابطه مسئولان نیز موظف به ارائه آمار و اطلاعات درست به اصحاب رسانه هستند چراکه در این صورت می توان نسبت به انعکاس صحیح اخبار و تنویر افکار عمومی اقدام کرد.
حقیقی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اطلاع رسانی دقیق از عملکرد دولت گفت: این امر تنها با تعامل دوسویه مسئولان و اصحاب رسانه محقق می شود بنابراین ضرورت دارد مدیران در این رابطه اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: انتظار می رود مسئولان در سطوح مختلف به رسالت رسانه ها آگاهی و اشراف کافی داشته و در این خصوص همراهی لازم را داشته باشند چراکه در نظر داریم مدیر پاسخگو از منظر رسانه ها را شناسایی کرده و مورد تقدیر قرار دهیم.
معاون استاندار خاطرنشان کرد: یکی از ارکان تکریم و صیانت از حقوق شهروندی اطلاع رسانی دقیق و صحیح است از این رو علل کوتاهی احتمالی در این رابطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: اصحاب رسانه البرز در مقاطع مختلف همواره نقش آفرینی کرده اند، این همراهی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه امسال نمود بیشتری داشت، از این رو چنین حضور موثری را ارج می نهیم.

تسریع در تعیین تکلیف اموال تملیکی ضرورت دارد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرزگفت: به دنبال رفع موانع امنیتی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بوده و مبارزه اساسی با کالای قاچاق یکی از مهمترین کمکهایی است که بستر مناسب برای فعالیت اقتصادی را فراهم می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، فتح الله حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز با تاکید بر اهداف اقتصاد مقاومتی و ضرورت مبارزه با معضل قاچاق افزود: برای رشد و توسعه تولیدات داخلی و رونق اقتصاد کشور باید به توسعه صادرات توجه ویژه ای داشت.
وی با بیان اینکه باید بستری مهیا شود که کالای قاچاق برای عاملان این امر صرفه اقتصادی نداشته باشد ادامه داد: بر این اساس لزوم اجرایی و عملیاتی شدن برنامه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیش از پیش وجود دارد.
حقیقی گفت: با توجه به آمارهای ارائه شده قاچاق کالا در کشور حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده که این امر گواه روند صحیح برنامه ها است.
وی افزود: طی یکی برنامه ریزی 5 ساله برای استان تدابیر ویژه ای اندیشیده شده که در کنار این افق، باید برنامه های کوتاه مدت نیز به جد در دستور کار قرار گرفته و اجرایی و عملیاتی شود.
معاون استاندار با اشاره به اینکه تشکیل اتاق فکر متشکل از متخصصان و فعالان حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: برنامه های مدون باید در این اتاق مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته و با نظر کارشناسان نقاط ضعف و قوت آن احصا و برطرف شود.
وی به اهمیت تحلیل آمارها و اطلاعات حوزه قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: باید مصوبات باقی مانده از جلسات گذشته در کمیسیون مطرح شده و علل عدم اجرای آنها مورد بررسی قرار گیرد.
حقیقی با بیان اینکه تعیین تکلیف اموال تملیکی مصوب شد، افزود: در مجموع عزم جدی در مدیران استان برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود داشته و روند امور به صورت مستمر نظارت می شود.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717166
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.