به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، فتح الله حقیقی در پنجمین دوره انتخابات تعیین نماینده سازمان های مردم نهاد در هیات نظارت استان البرز برگزار شد با اشاره به اینکه سمن ها به واسطه رسالت اجتماعی و معنوی که دارند، به دنبال اهداف سیاسی و اقتصادی نیستند، افزود: نماینده سمن ها می تواند در مقام تصمیم سازی به مدیریت برای تصمیم گیری مناسب کمک کنند.
وی به برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت امسال و نقش تعیین کننده و تاثیرگذار سمن ها و احزاب در جلب مشارکت حداکثری مردم اشاره کرد و ادامه داد: مشارکت مردم سرفراز البرز امسال به بیش از 79 درصد رسید، که نقش سمن ها در بستر سازی این مشارکت بسیار موثر بوده است.
حقیقی گفت: با بررسی های صورت گرفته بین 10 کشور موفق دنیا در بخش اقتصاد، به این نکته رسیدند که آنها افکار و ایده های نو را از سازمان های مردم نهاد و فعالان اجتماعی در بسترهای مختلف خریداری کرده و مورد استفاده قرار می دهند.
وی افزود: سمن ها باید به حقوق و شرح وظایف خود آشنا شوند چراکه در این صورت فعالیت های خود را سامان داده و در جهت اهداف خود و جامعه به درستی حرکت می کنند.
معاون استاندار با اشاره به اینکه درصدد بهره مندی از ایده های نوین فعالان اجتماعی در قالب سمن های دارای مجوز هستیم اضافه کرد: این اهتمام وجود دارد که هم در موضوع آموزش و نیز ایجاد بستر لازم برای برقراری ارتباط بین سمن ها و مدیران مربوطه ایجاد شود که از ایده های اعضای این نهادهای مدنی بدرستی استفاده شود.
وی گفت: ایجاد 3 خانه جوان، سمن ها و احزاب از ابتدای فعالیتم در استان در دستور کار است که اکنون خانه جوان افتتاح شده و امید است سایر موارد نیز در زمان مناسب افتتاح و در اختیار ذی نفعان قرار گیرد.
حقیقی افزود: تشکیل اتاق فکر در زمینه های مختلف می تواند مدیران استان را برای اتخاذ بهترین و کاربردی ترین تصمیمات یاری کند بنابراین چنین امکانی در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی در حوزه های مختلف ایجاد شده است.
در پایان این نشست علی حشمدار با اتخاذ اکثریت آرا به عنوان نماینده سازمان های مردم نهاد در هیات نظارت استان انتخاب شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 717165
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.