به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج اصغر نصیری در جلسه مشترک فعالان اجتماعی که با رویکرد هم‌اندیشی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کلان‌شهر کرج با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در پیشگیری، بازپروری و درمان اعتیاد در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد برگزار شد، اظهار کرد: نقش خطیر و مهم سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌ نهاد در رفع نازیبایی‌ها و بهبود وضعیت اجتماعی شهر بر هیچ‌ کسی پوشیده نیست و این مهم رسالت آن‌ها را خطیر و مهم‌تر می‌کند.
وی با اشاره به وجود رفتارهای پرخطر میان متکدیان و کارتن‌خواب‌ها، بر ضرورت اقدام در راستای ارتقاء سطح کیفی و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی تأکید کرد و گفت: شهرداری به‌عنوان یک سازمان بزرگ اجتماعی در تمام امور شهری نقش دارد.
نصیری اضافه کرد: مهاجرت‌های بی‌رویه و وجود زندان‌ها، ایجاد مناطق حاشیه‌نشینی، بی‌توجهی به برخی اقشار و ایجاد محله‌های ناکارآمد شهری در سطح شهر سبب شده کرج به‌عنوان کریدور آسیب‌های اجتماعی شناخته شود.
نصیری با اشاره به اینکه در نقاط مختلف کرج شاهد وضعیت نامناسب اجتماعی هستیم، تأکید کرد: اقداماتی در مناطق سهرابیه، قسمت‌هایی از آق تپه، بخش‌هایی از بافت‌های فرسوده، محله خط چهار حصار و محلاتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرارگرفته تا به سایر محلات تسری پیدا نکند.
وی بیان کرد: بخش‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌هایی در مورد ساماندهی متکدیان به‌عنوان بخشی از آسیب دیدگان اجتماعی وجود دارد که شهرداری اهتمام ویژه‌ای در راستای تحقق آن‌ها و کمک به این اقشار دارد.
قائم‌مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد باید در حوزه شناسایی، بررسی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به کمک شهرداری و سایر ارگان‌های دخیل بیایند تا بتوانیم به اهداف عالیه در این زمینه دست‌یابیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 716533
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.