به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، «سیدحمیدطهائی» صبح چهارشنبه در دیدار مشترک با«محمدحسین سجادی نیری»، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، روند اجرای پروژه «شهردانایی» در استان البرز را با اختصاص زمین 25 هکتاری پیگیری کرد و از آخرین تصمیمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور خبر داد و گفت: در جریان سفر اخیر وزرای علوم و ارتباطات به استان البرز پس از افتتاح نخستین پارک تخصصی در حوزه ارتباطات در شهر گرمدره، این استان با اعلام دکتر واعظی، براساس پیشنهاد شورای عالی عطف, رسماً به عنوان«کریدور علم و فناوری از شرق تهران تا فرودگاه پیام» معرفی شد.
وی با اشاره به امتیازات قرارگیری البرز در این مسیر خاطرنشان کرد: این کریدور کلیه فناوری های بین دو استان تهران و البرز را شامل خواهد شد.
مهدکشاورزی جمهوری اسلامی در البرز واقع است/ پارک کشاورزی احداث می شود
طهائی با بیان اینکه یکی از مطالبات استان نیز همین موضوع بوده است، گفت: استعدادهای فراوانی بیش از پارک علم و فناوری در این استان وجود دارد و به تازگی طبق پیگیری های انجام شده با وزارت جهادکشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در صدد اجرای ایجاد پارک کشاورزی هستیم.
وی با تأکید بر این جایگاه علمی و تحقیقاتی خود را در کشور باید حفظ کنیم، تصریح کرد: نخستین دانشکده کشور در سال 1300، حتی پیش از تأسیس دانشگاه تهران، دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده است که در استان البرز واقع گردیده و از آن سال تا به اکنون نیز فارغ التحصیلان رشته های متعدد کشاورزی رابرای خدمت به کشور تربیت کرده است و باید جشن 100 سالگی آن را برگزار کرد.
طهائی گفت: دکتر زالی از محققان و وزرای جمهوری اسلامی در زمینه توسعه این ظرفیت ها در البرز تلاش ها و پیگیری های ویژه ای داشته اند و بخشی از آن نیز در حال پیگیری است.

البرزهاب تولید دارو در کشور

استاندار البرز در ادامه بخش دیگری از ظرفیت های علمی این استان را در زمینه تولید انواع داروها خاطرنشان و تصریح کرد: البرز خواسته یا نا خواسته ، به هاب تولید دارو در کشور تبدیل شده است و به تخصص های روزجهانی در زمینه تولید دارو مجهز گردیده، از داروهای طبیعی ساده تا هسته ای و پیچیده، بنابراین ایجاد این حلقه ارتباطی بین مراکز تحیقاتی و صنایع دارویی رویکردی بوده که در دولت مورد پیگیری قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در زمینه داروسازی نیاز به یک پایگاه و مرکز فناوری وجود داشته است، افزود: احداث شهرک تخصصی دارویی سلامت در استان و تولید مراکز فناوری های نو در تولید دارو نیز از گام هایی بوده که در این زمینه برداشته شده است.
طهائی گفت: یکی از پارک های تخصصی در گرمدره ایجاد شده است و در این زمینه نیاز به تخصیص اعتبارات مناسب هستیم.
گام پایانی فازنخست احداث شهردانایی
در ادامه؛«محمدحسین سجادی نیری»، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز از مساعدت 10 میلیاردی معاونت علمی این نهاد خبر داد و گفت: پروژه شهر دانایی علی رغم اینکه طرح بزرگی بوده است اما با بسترهایی که ایجاد شده قابلیت اجرا دارد و اجرای فاز ابتدای آن در مراحل نهایی است.
در این نشست، روند واگذاری اراضی 25 هکتاری و رفع معارضان مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714548
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.