به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، فتح الله حقیقی در شورای مواد مخدر استان البرز که ظهر سه شنبه برگزار شد، با اشاره به لزوم بهره برداری از سوله واگذار شده برای پالایش معتادان و متکدیان، افزود: با توجه به شرایط موجود از مسئولان ذیربط انتظار می رود طی کوتاه ترین زمان ممکن سوله های ایجاد شده برای این امر را تجهیز کرده و تحویل دهد.
وی با بیان اینکه ضرورت دارد مصوبات جلسات گذشته پیگیری شده و گزارشی از روند امر ارائه شود ادامه داد: باید طرح ها و برنامه های مصوب در این جلسات مورد ارزیابی و بررسی دقیق و کارشناسی قرار گیرد چراکه در این حوزه خاص اجرایی و عملیاتی شدن برنامه ها و میزان تاثیرگذاری آنها در جامعه بسیار حائز اهمیت است.
حقیقی آموزش استفاده از فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان را از اهم امور حوزه فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: اکنون طی تحقیقات صورت گرفته و با توجه به اینکه درصد بالایی از کاربران فضای مجازی نوجوانان و جوانان هستند، گستره فعالیت به آموزش و پرورش مربوط است که باید طرحی تخصصی در این خصوص تهیه و تدوین شود.
وی به فعالیت موثر سمن های حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت های موجود در این خصوص بهره برداری کرد چراکه فعالیت سمن ها تاثیر بسزایی در امر فرهنگسازی و ایجاد بستر اجتماعی مناسب در این رابطه دارد.
معاون استاندار اضافه کرد: با توجه به تاثیر سازمان های مردم نهاد، همکاری های لازم با متقاضیان برای دریافت مجوز های لازم صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به عملکرد برخی موسسات در حوزه پیشگیری از مواد مخدر گفت: روند فعالیت این موسسات باید مورد نظارت و بررسی ویژه قرار گیرد چراکه اگر اقدامات غیر مرتبطی از سوی افراد نامشخص در قالب این موسسات صورت گیرد عواقبی در بر خواهد داشت.
وی عنوان کرد: موضوع مبارزه با مواد مخدر در انحصار تنها چند نهاد نیست بلکه تک تک آحاد جامعه و مسئولان در این رابطه باید اهتمامی ویژه داشته باشند.
حقیقی خاطرنشان کرد: اعتباراتی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر به دستگاه ها طی سال های 94 و 95 مصوب شده باید احصا شده و روند هزینه و تخصیص آنها مورد بررسی قرار گیرد همچنین ارائه برنامه های سال 96 نیز ضرورت دارد.
وی با اشاره به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری از 5 آسیب اجتماعی گفت: در این خصوص باید طرح موثر و کاربردی تهیه و تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شود، بطوریکه علاوه بر پوشش اهداف بلند مدت، در کوتاه مدت نیز تاثیرگذار باشد.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 714419
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.