به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ صدیف بدری گفت: در جلسه ای که نمایندگان استان به همراه استاندار و مدیران آب منطقه ای و آب و فاضلاب اردبیل با مهندس میدانی معاون آب و آبفای وزیر نیرو، حاج رسولی ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور و اسماعیلی معاون شرکت آبفای کشور داشتند مشکلات آب اردبیل بررسی شد .

وی اضافه کرد :در این جلسه مقرر شد سالانه 50 میلیون متر مکعب آب از سد شهریار میانه به اردبیل انتقال یابد به شرطی که نقشه اجرایی آن تهیه و وزرات نیرو هم سرمایه گذاری در این طرح را دنبال کند.

بدری بیان کرد: این طرح در صورت اجرا بسیاری از مشکلات آب اردبیل را مرتفع می کند و مقرر است ظرف 2 یا سه ماه آینده تصمیم نهایی در این باره اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه وضعیت آب اردبیل وخیم است افزود: اگر وضعیت فعلی به همین منوال پیش برود در سه سال آینده مشکل آب اردبیل بحرانی خواهد بود .

بدری احداث خط دوم انتقال آب از سد یامچی و تصفیه خانه دوم را در اردبیل ضروری خواند و گفت: این طرح هم در جلسه مطرح شد و قرار شد بررسی نهایی در این مورد توسط وزارت نیرو صورت گرفته و برای سال آینده تصمیم نهایی گرفته شود .

نماینده اردبیل ،نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین از طرح انتقال آب رودخانه ارس به اردبیل خبر داد و افزود: دشت اردبیل ظرف 10 سال اینده با احداث صنایع سنگین به علت کمبود آب با مشکل مواجه خواهد شد بنابراین لازم است برنامه ریزی لازم در این مورد صورت گیرد .

وی اظهار کرد: یکی دیگر از راهکارهای رفع مشکل آب اردبیل انتقال آب ارس به اردبیل است که تعیین تکلیف حقابه استان از این رودخانه مورد تاکید قرار گرفت تا در اینده در ارتباط با میزان حقابه استان ها از این رودخانه دچار مشکل نشویم .

بدری افزود: قرار شد حقابه استان اردبیل از رودخانه ارس تا پایان سال مشخص بشود که بنظر می رسد در صورت مشخص شدن حقابه استان از این حوزه می توان سالانه 100 میلیون متر مکعب آب از این رودخانه به اردبیل انتقال داد .

نماینده اردبیل ،نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه مشکلات فاضلاب شهرهای اردبیل ، نیر و نمین هم مطرح شد و قرار شد توجه ویژه ای در ارتباط با اختصاص اعتبار لازم صورت گیرد .

بدری در خصوص مشکلات آب نمین ،عنبران و آبی بیگلو بیان کرد: برای حل مشکل آب این دو شهر 135 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که تا یک سال آینده از محل تنش آب منابع ملی پول مبلغ 65 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده می شود .

وی اضافه کرد: برای حل مشکل آب آبی بیگلو هم مبلغ پنج میلیارد ریال اختصاص داده می شود تا ظرف چهار ماه آینده مشکل آب این شهر هم تعیین تکلیف بشود.

هم اکنون آب آشامیدنی اردبیل از سد کشاورزی یامچی تامین می شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 714055
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.