به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه جشن مردمی زیر سایه خورشید به مناسبت دهه کرامت و با حضور خادمان حرم رضوی در استان البرز، افزود: دهه کرامت که با ولادت حضرت معصومه (س) اغاز و با ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پایان می یابد، دارای اهمیت بالایی است.
وی خطاب به خادمان آستان قدس رضوی ادامه داد: برخی از مردم از شما خادمان مطالباتی دارند و فعالیت های خوب فرهنگی و اجتماعی را شاهدهستیم .
امام جمعه کرج گفت: فعالیت های توسعه ای خوبی را شاهد هستیم که امروز فعالیت خادمان محدود به مشهد مقدس نیست و با طرح خادم یار در هراستانی مردم می توانند خادم یار باشند.
وی اضافه کرد: امام رضا (ع) پناهگاه همه مردم است و فعالیت های خوبی با طرح های توسعه استان قدس رضوی انجام شد و باید به اسم این حضرت فعالیت های بیشتری را انجام داد .
وی خاطرنشان کرد: تاسیس نمایندگی دراستانها و ایجاد بستر برای سفر به مشهد مقدس برای کسانی که تاکنون مشرف نشده اند از جمله اقدامات موثر دراین زمینه به شمارمی رود .
امام جمعه کرج ادامه داد: اما نکته ای که باید مد نظر قرار گیرد استان قدس رضوی می تواند نیازهای منطقه ای استان ها را رصد کند و با انجام کارهای عام المنفعه هرچه بیشتر در زمینه ترویج فرهنگی گام بردارد .
وی افزود: هرنوع نیاز امکاناتی برای مثال مترو در البرز به نام رضا(ع) احیاء شود چراکه این اقدامات تحول روحی ایجاد می کند و باید ماندگار شود .
خادمان حاضر دراین مراسم حضور خود را پیام رسانی به مردم استان البرز ازسوی امام مهربانی حضرت امام رضا(ع) اعلام کردند .
همچنین دراین مراسم لوح یادبود آستان قدس رضوی به امام جمعه کرج اهدا شد این خادمان فردا برای ادامه مراسم جشن زیر سایه خورشید در شهرستان طالقان حضور می یابند .
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.