به گزارش ایرنا، رییس گروه توسعه ورزش های دهمگانی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد دراین مراسم گفت: با هدف احیا و ماندگاری جاده طریق الرضا(ع) سیر حرکت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) از مدینه تامرو ، برای هشتمین سال است جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی جاده ولایت با حضور بیش از 30 نفر از دوستداران آن حضرت از خراسان رضوی برگزار می شود.
عباس الوان ساز به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی دو استقامت هر سال به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت و عهد و پیمان بستن با ولایت، ائمه و اهل بیت (ع) با شرکت جمعی از دوستداران اهل بیت و امام رضا (ع) از شلمچه تا مشهد مقدس برگزار می شود.
وی بابیان اینکه ورود حضرت امام رضا (ع) به استان یزد از دروازه شهرستان ابرکوه است و ابرکوه دروازه ولایت این استان می باشد افزود: بیشترین مسافتی که دو استقامت ولایت در میان پنج استان از مسیر شلمچه تا مشهد مقدس طی می کنند در استان یزد سیر می شود.
مسوول جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی جاده ولایت درابرکوه نیز در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرانا خاطرنشان کرد: این کاروان برای هشتمین سال است که با حضور 30 نفر از دوستداران حضرت امام رضا (ع) با حمایت اداره کل ورزش وجوانان خراسان رضوی برگزار می شود.
محسن بهرامی ، با بیان اینکه با هدف زنده نگه داشتن مسیرتاریخی حضرت امام رضا (ع) ازمدینه تا مشهد مقدس این حرکت هرساله انجام می شوداظهارکرد: این کاروان از 28 تیر ماه ازشملچه حرکت و درمسیر مورد استقبال مردم مومن و ولایت مدار شهرهای آبادان، اهواز، رامهرمز، بهبهان، دهدشت ، اقلید و ابرکوه قرار گرفتند و امشب میهمان مردم توران پشت قدمگاه امام رضا (ع) وفردا نیز میمهان مردم شهر ستان تفت خواهند بود.
وی ضمن تشکر از امام جمعه ، فرماندار ابرکوه ، نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی و طبقات مختلف مردم و مسوولان افزود: این کاروان تا فردا مسیر خود را از شهرستان تفت ، یزد ، بافق ، طبس ، بردسکن ، کاشمر ، نیشابور و سپس روز 12 مرداد ماه سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) به مشهد مقدس خاتمه خواهند داد.
وی خاطرنشان کرد: در این ورزش همگانی، دوندگان پرچم آستان مبارک قدس رضوی را در مسافت دو هزار کیلومتری با ذکر خواندن صلوات خاصه امام رضا(ع) حمل خواهند کرد.
امام جمعه و فرماندار ابرکوه نیزضمن تجلیل از این حرکت معنوی اعضای کاروان دو استقامت ولایت تاکید کردند: این حرکت ، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره ورودحضرت امام رضا(ع) از مدینه به مشهدمقدس است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، ابرکوه متبرک به قدوم مبارک امام رضا (ع) است که درسال 195 هجری قمری آن امام همام سیر مدینه تامرو را طی و در این شهر بیتوته کردند.
مسجد بیرون ، منزلگاه آن امام رئوف در ابرکوه مکان مقدسی که مورد احترام همگان و حتی گردشگران داخلی و خارجی است و 17 آبان هرسال برنامه ویژه استقبال از امام هشتم شیعیان برگزار می شود.
به نقل از مسوولان تحقیق پژوهش آستان قدس رضوی، حضرت امام رضا(ع) مسیر مدینه تا مرو خراسان قدیم راطی کردند و بیشتر حکایت از این دارد که ابرکوه منزلگاه آن امام رئوف بوده و درشهرستان ابرکوه تا چند روز در مسجد بیرون این شهر بیتوته کردند.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.