به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در آئین افتتاح قرارگاه فضای مجازی کنگره شهدای استان البرز، گفت: اگر مسائل تاریخی و مذهبی با امور فرهنگی، تبلیغی و هنری تلفیق شود، ماندگارتر و برای همیشه ثبت می شود.
وی اضافه کرد: آرام آرام نسلی که انقلاب را به وجود آورد و نسلی که سبب ماندگاری این انقلاب شد، از دنیا می روند و یا خاطرات آن دوران به فراموشی سپرده می شود، اما این فرهنگ باید به نسل های بعدی منتقل شود و علاوه بر ثبت مکتوب و شفاهی یکی دیگر از راه ها برای ثبت وقایع انقلاب جذب مخاطب از یک سرفصل جدید و چیزهایی است که با فترت و روح انسان در ارتباط باشد.
حسینی همدانی گفت: همچنین یکی از مسایلی که همواره مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته اند و زنده بودن انقلاب ما را تثبیت می کند دوران هشت ساله دفاع مقدس است که نمی توان آن را از انقلاب جدا کرد، این دوران ممکن است آرام آرام از یادها برود و یا درآن تحریفی وارد شود، اما استفاده از عوامل دیگری مانند ساخت فیلم، انیمیشن کار موثری در سازگاری و توسعه و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: دشمنان با ساخت فیلم و دیگر عوامل سعی می کنند تا مطالب خود را به جامعه القاء کنند و در این میان نقش ما برای اینکه تولید محتوا و توسعه هر چه بیشتر آنها در جامعه را داشته باشیم بیشتر می شود.
رئیس شورای سیاستگذاری کنگره شهدای البرز گفت: ساخت انیمیشن در نسل امروز بسیار موثر است و برای انتقال امروز آثار از نسلی به نسل های دیگر نیاز است تا از روش های جدید بهره برد.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز در این نشست گفت: امروز ذائقه افراد و به خصوص نسل جوان و نوجوان تغییر کرده و به همین منظور برای اثر گذاری هر چه بیشتر بر نسل جدید باید از روش های نوین بهره برد.
سردار سید یوسف مولایی افزود: باید ذائقه مخاطب دنیای امروز را شناسایی و راههای اثر گذاری بیشتر بر این ذائقه ها را پیدا کرد.
وی اضافه کرد: تغییر ذائقه ها را با یک نگاه به میزان گردش مالی بازار کتاب و میزان گردش مالی نرم افزارها می توان به خوبی فهید و به همین منظور است که باید از روش های نوین بهره برد.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.