به گزارش ایرنا، ناصر اسکندری روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: گرمای ماندگار که در البرز حاکم است سبب شده تا مصرف برق مشترکان به اوج خود برسد .
وی بیان داشت: امیدواریم تلاش شرکت توزیع برق به ثمر برسد تا بتوانیم رفاه مشترکان را در حوزه برق به درستی برطرف کنیم .
این مسئول خاطر نشان کرد:افزایش دما تاثیر شدید برمصرف انرژِ دارد و سیستم های سرمایشی بیشترین مصرف انرژی برق را به خود اختصاص می دهند که این روند تاثیر بسزایی در برهم زدن میزان تنظیم شبکه تولید برق استان را دارد ضمن اینکه سبب آسیب رساندن به تجهیزات تولید برق البرزخواهد شد.
اسکندری با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته با قطعی موردی برخی از مشترکان در البرز مواجه بودیم، افزود: با تلاش نیروهای شرکت توزیع برق البرز این قطعی طولانی نشده است و امیدواریم مشترکان با صرفه جویی به ما کمک کنند تا قطعی نداشته باشیم .
وی گفت: یکی از مشخصه های صنعت برق این است که همه فعالیت ها دربخش های مختلف وابسته به این صنعت است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق البرز ادامه داد: به عنوان مثال بخش هایی مانند بهداشت ودرمان، آموزش، اقتصاد و غیره امروز بسیار زیاد وابسته به صنعت برق است و این امر رسالت شرکت توزیع نیروی برق را بیشتر می کند.
اسکندری از دیگر مشخصه های شرکت برق را عوامل جغرافیایی آن ذکر کرد و افزود: بارش برف، سیل ، گرما ، حوادث و غیر می تواند در خدمات این شرکت به مشترکان تاثیر گذار باشد و همین امر سبب شده تا به صورت شبانه روزی برای رفع نقص هایی که در سیستم برق رسانی ایجاد می شود تلاش کرد.
وی اظهار داشت: صنعت برق در بخش سرمایه گذاری ، تولید و انتقال بسیار هزینه بر است و اگر به عنوان بنگاه اقتصادی به آن نگاه کنیم فاصله بین تولید وفروش برق زیاد است .
این مسئول خاطر نشان کرد: تا کنون صنعت برق به دنبال رفع این خلا نبوده که الان با چالش جدی دربخش درآمدی مواجه شده است و می بایست با کمک مسئولان و مشترکان این مشکل رفع شود.
وی ادامه داد: سال گذشته میزان فروش انرژی در استان البرز را 5.8 میلیارد کیلوات ساعت بوده است که اگر مقایسه کنیم با پنج سال گذشته میانگین رشد سالیانه 6.5 درصد بوده است .
اسکندری با اشاره به اینکه استان البرز خاص ،ویژه و رو به توسعه استاست، گفت: سرمایه گذاری های زیادی در استان صورت می گیرد و طبیعی است که روند انرژی شدت بیشتری به خود می گیرد.
وی افزود: یکهزارمیلیارد ریال مطالبات بهای انرژِی مصرفی است که در البرز وصول نشده است و این درحالی است که درآمد خزانه است و می بایست به شرکت برگردد.
وی خاطر نشان کرد: 52 درصد مشترکانی که مطالبات را پرداخت نکرده اند دستگاه های اداری و دولتی مانند زندان ها ،راه و شهرسازی ،نیروی انتظامی ، آب و فاضلاب و وزارت نفت هستند، 48 درصد مابقی در اختیار مشترکان خانگی ، عمومی ، کشاورزی و سایر مصارف است .
مدیر عامل شرکت توزیع برق تعدادمشترکان استان البرز را یک میلیون 247 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: تا پایان سال 95 بوده است با رشد 5.3 درصد سالانه همراه بوده است با همه تنگاها که داشتیم وصول مطالبات همچنان با مشکل مواجه است اما تلاش مضاعف سبب شده تا چند شاخص اصلی عملکردی شرکت برق با شدت بسیار مناسب رشده کرده است .
وی ادامه داد: متوسط زمان واگذاری انشعاب از شبکه موجود در سال 91 واگذاری انشعاب 71 روز بوده است که در سال 95 به 5.2 روز رسیده است.
اسکندری اظهارداشت: طی پنج سال گذشته طول شبکه برق را افزایش داده ایم و هم شبکه های فوق توزیع را که با 2.2 درصد در سال رشد داشته است.
وی ادامه داد: طرح جهادی کاهش تلفات انرژی داشتیم که در این حوزه 2 دسته تلفات شامل فنی ، ترانسفورماتور و غیره بود و دسته دیگر تلفات غیر فنی مانند دستکاری سیستم ها و استفاده غیرمجازاز برق بوده است که طی چهار سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است .
وی گفت: تلفات قابل صفر شدن نیست اما قابل کاهش است و هدف این است که به زیر 10 درصد برسد.
تعداد مصرف کنندگان غیر مجاز شناسایی شده در سال 95 حدود 21 هزار مشترک بوده است و این یکی از دغدغه های شرکت توزیع نیروی برق محسوب می شود.
13 هزار کیلومترطول شبکه توزیع برق در استان البرز است.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.