به گزارش ایرنا ،اکرم توفیقی روز سه شنبه درنشست واگذاری خدمات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به دفاتر پیشخوان خدمات دولت در البرز افزود: فعال سازی این سامانه از امروز در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: استعلام از این سامانه مبنای تایید مالکیت و صدور سند مالکیت در زمان بررسی اسناتد ملکی است.
توفیقی گفت: این سامانه 250هزار استعلام در سال را پاسخ می دهد .
وی اضافه کرد: از نظر سلامت اداری یکی از مقولات حساس و مورد تاکید دستگاه های نظارتی حتی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری است.
این مسئول خاطرنشان کرد: این سامانه نقش موثری دراستعلام وضعیت املاک در هر نقطه از کشور را دارد.
** پیشتازی استان البرز در برون سپاری استعلامات منابع طبیعی کشور
این سامانه به منظور تسریع در نحوه پاسخگویی به استعلام ها و کاهش تعداد مراجعه افراد به ادارات منابع طبیعی صورت پذیرفته، با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، انجمن دفاتر پیشخوان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز راه اندازی شد.
همکاری سه جانبه بین اداره کل منابع طبیعی، انجمن دفاتر پیشخوان و سازمان نظام مهندسی رمز اصلی موفقیت این سامانه دانسته شده و بر رعایت دقیق دستورالعمل های مربوطه و تفاهم نامه ها تنظیم شده تأکید شده است.
نرم افزار سامط مختص منابع طبیعی بوده و گام مهمی برای تحقق دولت الکترونیک و تسریع در خدمت رسانی برداشته است.
با اتصال کل استان های کشور به این سامانه، ثبت درخواست متقاضیان در تمام نقاط کشور بدون حضور در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانها صورت می پذیرد.
سامانه استعلامات منابع طبیعی (سامط) نرم افزاری است که در آن متقاضیان به جای مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری ، با در دست داشتن برگه استعلام، مدارک مالکیتی و هویتی و نیز نقشه رقومی محل وقوع ملک به دفاتر پیشخوان سطح استان مراجعه و درخواست خود را ثبت می کنند و از آن پس تمام مراحل کار تا صدور پاسخ مقتضی که بصورت پیامک به اطلاع افراد می رسد از طریق این سامانه صورت می پذیرد.
این نرم افزار با زبانC# و تکنولوژی NET. و پایگاه داده SQL Server طراحی و تولید شده و تحت وب می باشد.
مساحت کل استان البرز پس از انتزاع از استان تهران به میزان 516959.4 هکتار می باشد که از مجموع این میزان مساحت 434132.5 هکتار (84%) مشمول اراضی ملی و دولتی قلمداد می شود.
با عنایت به نقشه های موجود، از مجموع مساحت فوق الذکر 82826.9 هکتار شامل اراضی مستثنیات و مستحدثات قانونی می باشد که این رقم نشان دهنده این مهم می باشد. اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز مدیریت 72 درصد از سطح کل استان را بعهده دارد که از این میزان مساحت 302957 هکتار آن معادل 76 درصد سطح کل اراضی ملی استان تثبیت حاکمیت دولت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با انجام پذیرفته است.
سه حوضه آبخیز اصلی استان البرز عبارتند از:1-حوضه آبخیز کرج (سد امیرکبیر) 2-حوضه آبخیز سفید رود 3-حوضه آبخیز کرج- شور
وسعت جنگلهای استان نیز با احتساب درختچه زار و بیشه زارهای طبیعی 15267.5 هکتار می باشد.
این جنگل ها را می توان به دو قسمت عمده تفکیک کرد که شامل 1) جنگلهای طبیعی و ذخیره گاه ها 2)جنگلهای دست کاشت است .
همچنین براساس آخرین اطلاعات وآمار تهیه شده به وسیله دفتر تثبیت شن سازمان جنگل ها وبر اساس تصاویر ماهواره ای مساحت کل بیابانهای قابل احیاءاستان البرز 43668 هکتارمی باشد که از این مقدار 24698 هکتاردرمحدوده سیاسی شهرستان اشتهارد و18970 هکتاردرمحدوده سیاسی شهرستان نظر آباد واقع شده است.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.