مهدی رجبی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رخداد حریق های مختلف در عرصه های جنگلی و منابع طبیعی شمال استان کرمان، از مردم به منظور همکاری در کاهش بحران حریق در عرصه های منابع طبیعی این استان یاری خواست.
وی با بیان اینکه حریق به تهدیدی جدی برای جنگلها و مراتع استان کرمان تبدیل شده است اظهار کرد: متاسفانه در ادامه روند نابودی جنگلها و مراتع این استان در اثر آتش سوزی، روز گذشته نیز 2 منطقه در گوغر بافت و میمند شهربابک مورد حریق واقع شد و حدود 24 هکتار از اراضی ملی شامل گونه ها و بوته های جنگلی و مرتعی را در خود سوزانده است.
مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان از دلسوزی و نقش مردم در اطفای حریق های اخیر تمجید کرد و ادامه داد: مردم طبیعت دوست و بومیان ساکن عرصه های منابع طبیعی استان کرمان می توانند در قالب تشکل های مردمی، پیشگیری و اطفاء حریق و دریافت ادوات اولیه اطفاء حریق با حضور بموقع خود مانع از خسارت های احتمالی در این عرصه ها شوند.
وی تعداد اکیپ های مردمی پیشگیری و اطفاء حریق در استان را 44 اکیپ عنوان کرد و افزود: از سال 94 تاکنون حدود 650 نفر عضو در قالب این اکیپ ها با ادارات منابع طبیعی در زمینه اطفای حریق همکاری دارند.
شمال استان کرمان بیش از 13 میلیون و 500 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی را در خود جای داده و اداره کل منابع طبیعی با 476 نفر پرسنل، 16 شهرستان را پوشش می دهد.
جنوب استان کرمان با هفت شهرستان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مستقل دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.