مهدی رجبی زاده شبانگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بحران ادامه دار حریق در منابع طبیعی استان کرمان افزود: حریق صبح امروز در مراتع مشجر روستای ورسیاه در منطقه گوغر از توابع شهرستان بافت آغاز شد و حدود 30 هکتار از اراضی ملی بکر این منطقه را به کام نابودی کشاند.
وی اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان های بافت، سیرجان و رابر پس از اطلاع سریع به منطقه مورد حریق اعزام شدند و پس از حدود 6 ساعت حریق در این منطقه اطفاء شد.
رجبی زاده با تاکید بر بحرانی بودن وضعیت منابع طبیعی استان کرمان به دلیل رخداد پیاپی حریق در این اراضی ادامه داد: میزان حریق های اتفاق افتاده در عرصه های منابع طبیعی استان کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نگران کننده ای داشته است.
وی افزود: 30 فقره حریق در 245 هکتار از اراضی ملی استان کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون اتفاق افتاده است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 24 فقره و 90 هکتار گزارش شده است.
رجبی زاده اظهار کرد: بارش های مناسب امسال در برخی از مناطق استان کرمان موجب رویش گیاهان علفی یکساله و انبوه شدن پوشش گیاهی و در نتیجه مستعد شدن این مناطق برای وقوع حریق شده است.
وی ادامه داد: با پیش بینی هایی که از سوی این اداره کل در زمینه بحرانی بودن وضعیت منابع طبیعی با توجه به شرایط بارش ها و افزایش پوشش گیاهی انجام شده، تمهیداتی به منظور پیشگیری و اطفای حریق های احتمالی نظیر افزایش گشت و مراقبت در مناطق بحرانی، تهیه امکانات و ادوات اطفاء حریق، بکارگیری دیدبان های حریق و غیره در نظر گرفته شد و به مرحله اجرا رسید.
وی گفت: بی احتیاطی گردشگران، چوپان ها و برخی سودجویان که در وقوع بیشتر حریق ها دست داشته اند منابع طبیعی استان کرمان را با چالش جدی مواجه کرده است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.