باقر شاهبیگ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه کاروان زیارتی شامل 120 نفر از دانشجویان، بانوان سرپرست خانوار، سالمندان و خانواده های شرکت کننده در دوره های آموزش خانواده به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس اعزام شدند.
وی ادامه داد: اجرای همزمان برنامه های توانمند سازی فرهنگی به همراه توانمندسازی اقتصادی همواره در دستور کار این نهاد قرار دارد.
شاهبیگ گفت: در مجموع رقمی معادل300 میلیون ریال، بابت اعزام این کاروان ها به مشهد مقدس هزینه شده و تمام مددجویان و نیازمندان بالای 40 سال سن که توفیق تشرف به زیارت حرم رضوی را نداشته اند در قالب طرح ' مهر درخشان ' و با همکاری سپاه حضرت علی اکبر (ع) ناحیه اشتهارد به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.
وی با بیان اینکه هزینه های این طرح از محل کمک های خیرین و مشارکت سپاه ناحیه اشتهارد تامین شده ، افزود: تمام هزینه های مربوط به اسکان ، پذیرایی و برگزاری کلاس های آموزشی در این طرح بر عهده سپاه است.
مدیرکمیته امداد اشتهارد خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این اردوها تقویت ارزش ها و باورهای دینی، ایجاد نشاط معنوی، انس بیشتر با ائمه اطهار (ع) و بهره گیری از برنامه های فرهنگی تدوین شده در حرم رضوی است.
وی گفت: کمیته امداد در کنار برگزاری طرح‌هایی که به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جهت رفع مشکلات معیشتی نیازمندان انجام می‌شود ، کمک‌های مشخصی را نیز برای تامین نیازهای فرهنگی و معنوی مددجویان جذب می کند.
شاهبیگ یادآور شد: همه مددجویان شرکت کننده در این اردوها براساس هماهنگی بعمل آمده با تولیت آستان قدس رضوی در مدتی که مهمان امام رضا (ع) هستند از غذای متبرک حضرت و برنامه های متنوع فرهنگی و دینی مانند شعرخوانی آستان مقدس رضوی نیز بهره مند خواهند شد .
8029 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.