علی سالارکیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال جمع آوری زکات فطره از سوی 6 نهاد و تشکل شامل کمیته امداد ، بهزیستی ، مراکز نیکوکاری ، موسسات خیریه ، مصلی های نماز جمعه و مساجد در قالب یک هزار پایگاه و با محوریت کمیته امداد انجام شد.
وی ادامه داد: تمام وجوه جمع آوری شده بابت زکات فطره به صورت متمرکز به حساب کمیته امداد واریز و سپس با مدیریت این نهاد به سرعت بین نیازمندان توزیع شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین حدود 22 هزار حامی طرح اکرام ایتام و محسنین، فطریه خود را از طریق کد شناسه ای که در اختیار دارند به حساب یتیم و فرزند معنوی خود واریز کردند.
سالارکیا اضافه کرد : براساس بخشنامه ابلاغی مربوط به نحوه توزیع زکات فطره بین نیازمندان ، مبلغ مساعدت به مددجویان با توجه به تعداد نفرات خانوار و سطح نیازمندی پرداخت شد .
وی تاکید کرد: خانواده های نیازمند مشمول مساعدت زکات فطره حداقل 300 و
حداکثر 900 هزار ریال از محل وجوهات پرداختی فطریه مردم البرز دریافت کردند.
وی یاد آورشد: نیکوکاران و خیران می توانند علاوه بر مساعدت های نقدی ماهیانه و معمول ، حمایت های غیر نقدی در زمینه تامین پوشاک ، مواد غذایی ، خدمات مسکن شامل خرید و ساخت ، ودیعه مسکن ، کمک های درمانی و مساعدت های فرهنگی شامل تجهیزات آموزشی ، فرهنگی ، اعزام به مشهد مقدس و مساعدت در جهت کمک به تأمین جهیزیه ایتام را نیز عهده دار شوند.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.