خسرو ساکی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره هر ساله با هدف ترویج ، تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری در بین دانش آموزان دوره دوم متوسطه در سراسر کشور برگزار می شود.
وی اظهار کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی زمینه شکوفایی دانش­ آموزان و هنرجویان دوره دوم متوسطه را در عرصه نو آوری، پژوهش ، ابتکار و اختراع بوجود می آورد.
وی بیان کرد: در مهر ماه سال تحصیلی 96-95 ، طرح فراخوان نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در البرز آغاز شد و در اردیبهشت ماه 96 در مرحله منطقه ای پایان یافت.
وی تصریح کرد: مرحله استانی این جشنواره ملی نیز از دهم تیرماه 96 در البرز شروع شد تا در دو مرحله حضوری و غیرحضوری آثار دانش آموزان مورد ارزیابی تخصصی قرار گیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تعداد کل آثار رسیده به دبیرخانه نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی این استان را 307 طرح ذکر کرد و افزود: آثار ارسالی به دبیرخانه استانی این جشنواره نیز نسبت به سال گذشته ، رشد سه برابری داشته است.
ساکی گفت : در مرحله داوری اولیه، تعداد 100 طرح دانش آموزی برگزیده شد و به مرحله دفاع حضوری راه پیدا کرد.
وی در ادامه به فعالیت شانزده­ گروه علمی در زمینه بررسی آثار این جشنواره ملی در البرز پرداخت و خاطرنشان کرد: داوران در مرحله غیر حضوری آثار دانش آموزان را در رشته های برق و الکترونیک ، کامپیوتر، مگاترونیک، مکانیک، رباتیک ، عمران و معماری ارزیابی کردند.
وی یاد آور شد: این داوران آثار ارسالی به دبیرخانه استانی جشنواره جوان خوارزمی البرز را نیز در رشته های علوم زیستی و پزشکی ،کشاورزی ، منابع طبیعی،فیزیک و نجوم، شیمی، نانو تکنولوژی ،ریاضی ،زبان و ادبیات فارسی،علوم دینی و قرآن پژوهی ، علوم اجتماعی و روان ­شناسی و هنر مورد بررسی قرار دادند.
وی تاکید کرد: امیدواریم دانش آموزان البرزی در ردیف برگزیدگان مرحله ی کشوری این جشنواره ملی قرار گیرند زیرا علاوه بر دریافت تندیس و لوح تقدیر می توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و همپنین تسهیلات ورود به مراکز آموزش عالی استفاده کنند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.