به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ ناصر نصیری در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اهمیت کتابخانه مرکزی اردبیل در توسعه فرهنگی استان، تکمیل و راه اندازی سالن همایش این کتابخانه را دارای اهمیت دانسته و اظهار داشت: در صورت افتتاح این پروژه مهم فرهنگی، کمبودهای موجود در خصوص سالن های بزرگ اجتماعات جهت برگزاری همایش های استانی و کشوری، تا حدودی برطرف خواهد شد.

وی، جشنواره کتابخوانی رضوی را در تقویم فرهنگی کشور، مهم تلقی کرده و افزود: همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری این جشنواره باعث هم افزایی و تجمیع پتانسیل دستگاههای فرهنگی و اجرایی در جهت برگزاری احسن یک رویداد فرهنگی شده است.

نصیری در بخش دیگری از سخنان خود، نامگذاری کتابخانه های عمومی جدیدالاحداث استان به نام مشاهیر بومی را مورد تأکید قرار داده و تصریح کرد:
این نامگذاری باعث معرفی هرچه بیشتر مفاخر استان به نسل جدید و ماندگاری نام و یاد بزرگان عرصه های مختلف علمی، ادبی، هنری و فرهنگی میشود.

این مسئول، تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی را از اهداف دولت خدمتگذار برشمرده و خاطرنشان ساخت: فرمانداران باید نسبت به پروژه های عمرانی کتابخانه های عمومی در حال اتمام، توجه بیشتری داشته باشند تا مردم بتوانند از خدمات فرهنگی این مراکز هر چه زودتر بهره مند شوند.

در این جلسه، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز با شرح نیازهای تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی اردبیل، آن را مهمترین پروژه کتابخانه های عمومی معرفی کرد.

رباب عزیزخانی، جلب مشارکت خیرین در جهت ساخت کتابخانه های مرکزی شهرستانها را مورد تأکید قرار داده و افزود:
کتابخانه مرکزی بیله سوار با ٩٠ درصد پیش عمرانی، راه چندانی برای راه اندازی نهایی در پیش ندارد.

وی، مشارکت دستگاههای فرهنگی و اجرایی استان در جشنواره کتابخوانی رضوی را کم نظیر توصیف کرده و خاطرنشان ساخت: ارادت مردم و مسئولین به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و علاقمندی دلسوزان عرصه فرهنگی در جهت نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی، دست به دست هم داده و باعث شد جشنواره با شور و حال دوچندان برگزار شود.

عزیزخانی، ضمن تقدیر از اعضای انجمن در خصوص ارائه نقطه نظرات نهایی جهت نامگذاری کتابخانه های عمومی روستای لنبر شهرستان خلخال و روستایی موران شهرستان گرمی، تغییر نام کتابخانه عمومی زکریای رازی شهرستان نیر به کتابخانه عمومی مرحوم امیر حسین فردی را در معرفی این چهره شاخص ادبیات کودک و نوجوان، مفید دانست.

این مسئول با تقدیر از حُسن توجه فرمانداران در تکمیل کتابخانه های جدید، از اتمام مراحل احداث و افتتاح کتابخانه های عمومی روستاهای موران، لنبر، شام اسبی، شایق و شهر فخرآباد تا پایان فصل تابستان خبر داد.

مشاور استاندار در امور کتاب و کتابخانه ها، مشارکت جدی تر مدارس و آموزش و پرورش استان را در برنامه های کتابخانه ای خواستار شده و تأکید کرد: بسیاری از دانش آموزان علاقه فراوانی به کتابخوانی دارند لیکن هموار کردن این مسیر وظیفه ما و مدیران مدارس و مربیان است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 686861
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.