به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد واعظ موسوی روز شنبه در آئین سوگواری شهادت مولای متقیان که درنمازخانه اداره کل آموزش و پرورش البرز برگزار شد، افزود: داشتن سعه صدر ظرفیت های اخلاقی و معنوی در افراد جامعه را بالا می برد.
وی اظهار کرد: امور تربیتی در رشد اخلاقی و اجتماعی افراد جامعه نقش قابل توجهی دارد که دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش به عنوان مهمترین دستگاه فرهنگی کشور در این راه مسئولیت خطیری بر عهده دارد.
وی بیان کرد: برای برخورداری از شرح صدر باید اخلاق مدار باشیم که در این راه باید از اخلاق و رفتار علوی الگو برداری کنیم.
واعظ موسوی خاطر نشان کرد: با اینکه 1400 سال از شهادت حضرت علی (ع) می گذرد اما هچنان عشق به این امام بزگوار در قلب مردم وجود دارد و هزاران کتاب در وصف آن حضرت انتشار یافته است.
وی با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به شرح صدر باید به قرآن کریم و بهره گیری از رهنمودهای آن توجه کند، یادآور شد: شرح صدر در انسان موجب می شود تا انسان توانایی پاسخ دهی به شبهات را نیز داشته باشد.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: باید در کلام وحی و تفسیر قرآن کریم دقت خاصی داشته باشیم زیرا این کتاب آسمانی برای رشد و کمال انسان بهترین رهنمودها را دارد.
آیت الله واعظ موسوی از سعه صدر به عنوان یک نور در وجود انسان ها یاد کرد که خداوند آن را در قلب مومنین می تاباند.
وی توجه به عالم آخرت، کمترین وابستگی به دنیا و آمادگی برای سفر به آخرت را سه ویژگی مهم افراد دارای شرح صدر در جامعه ذکر کرد.
وی در ادامه به نقش مهم کار فرهنگی و تربیتی در جامعه پرداخت و خاطر نشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند در این بخش باید جذب حداکثری کنیم.
وی تصریح کرد: لازم است افرادی که در حوزه فرهنگی و تربیتی جامعه فعالیت می کنند به تاثیر گذاری شرح صدر در کیفیت بخشی و تاثیر گذاری آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد نگاه ویژه ای داشته باشند.
واعظ موسوی گفت: توجه به مسائل تربیتی و فرهنگی به خصوص در مدارس، نوجوانان و جوانان در جامعه موجب می شود تا آنان از تهدیدات دشمنان آگاهی پیدا کنند.
وی اضافه کرد: برای گرفتار نشدن افراد جامعه در منجلاب انحرافات که دشمنان آن را طراحی کرده اند باید به مسائل تربیتی و فرهنگی توجه خاصی شود.
در این آئین معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز گفت: ماه مبارک رمضان، ماهی ارزشمند برای بهره گیری از الطاف الهی و گسترش اخلاق مداری در جامعه است.
مسعود مهران نیا افزود: استان البرز در این ماه بزرگ از اساتید بزرگ حوزه علمیه برخوردار شده است که این امر رشد اخلاق و تربیت را در جامعه به همراه دارد.
وی بیان کرد : آموزش و پرورش در استان البرز تلاش می کند با اجرای برنامه های متعدد فرهنگی زمینه آگاهی بخشی به دانش آموزان و والدین را از فرهنگ مبتذل غرب دور نگه دارد و فرهنگ صحیح ایرانی اسلامی را به آنان عرضه کند.
وی تاکید کرد: برای گسترش کار فرهنگی و تربیتی در جامعه باید فرهنگ علوم قرآنی را در بین افراد جامعه گسترش دهیم و از مکتب علوی الگو برداری کنیم.
در این آئین فرهنگیان استان البرز در سوگ امام اول شیعیان به سوگ نشستند و مرثیه سرایی کردند.
استان البرز بیش از 24 هزار فرهنگی دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.