به گزارش خبرنگار ایرنا دسته عزاداری مردم آستارا روز جمعه از مقابل سپاه تا مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد و مردان و زنان سیاه پوش، عشق و علاقه خود را به مولای متقیان نشان دادند.
حضور تعدادی از شیعیان جمهوری آذربایجان بین عزاداران، قابل توجه بود و بیشتر خیابان های آستارا با پرچم های عزا سیاه پوش و تعداد زیادی از واحدهای تجاری تعطیل شده است.
به همین مناسبت جمعی از عاشقان امام علی(ع) از روستاهای اطراف آستارا و شهرستان های همجوار به زیارت آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا شتافتند.
آیت الله غلام عباس هاشمی همدانی استاد حوزه علمیه قم در سالروز شهادت حضرت علی (ع) در مصلی آستارا گفت: باید خصوصیات برجسته علی (ع) و خاندانش در جامعه تبیین شود و نباید فقط از مظلومیت اهل بیت (ع) گفته شود.
وی اظهار کرد: باید با بهره گیری از فضیلت شب های قدر، روشنگری های بیشتری پیرامون شخصیت این امام همام انجام شود.
وی افزود: مهم‌ ترین ویژگی امام علی (ع) دستگیری از مستمندان بود و باید بدانیم توجه به فقرا و دستگیری از نیازمندان در ماه مبارک رمضان بهترین توشه برای آخرت است.
مداحی و ذکر مصیبت از دیگر بخش های این آئین معنوی بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و حرم مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم از فرزندان امام موسی کاظم (ع) در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش مورد توجه عاشقان اهل بیت (ع) است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.