به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، 'خسرو ارتقائی'ظهر چهارشنبه، در آیین معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه البرز،با بیان اینکه برای برنامه و بودجه جایگاهی فراتر از این قائلم تصریح کرد: برنامه‌ریزی در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و شناخت دقیق و کافی از مسائل و مشکلات اهمیت دارد.
ارتقائی گفت: هرچه شناخت بیشتر و ریشه‌یابی از مسائل دقیق‌تر باشد، برنامه‌های مورد تدوین هم بیشتر مبتنی بر واقعیت خواهد شد.
وی با بیان اینکه مغز متفکر برنامه بودجه است، افزود: در دوره های گذشته کوچک تر شدن مغز متفکر در کشور باعث شده بود به توجیه اقتصادی طرح ها توجه لازم نشده و منابع را به جاهایی که بازگشت سرمایه و درامد دارد توجه لازم نشود .
ارتقائی یادآور شد: سازمان هویت اصلی خود را از دست داد و اکنون برای دست‌یابی به هویت و ماهیت خود زمان نیاز دارد.
وی بیان کرد: ساده ترین راه، مدیریت هزینه است و ما با همین منابع محدود باید در اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم و بتوانیم منابع مردم رابه گردش در بیاوریم و بتوانیم اقتصاد جامعه را با این منابع هم جهش ببخشیم.
وی افزود: اگر ما بتوانیم از منابع بخش خصوصی استفاده کنیم و خوشبختانه رویکرد بودجه 96 هم بر همین است در این برهه می توانیم شاهد تحول اقتصادی و اشتغال و اقتصاد مقاومتی باشیم و هدف اقتصاد مقاومتی آنچه که نقش اش است اتفاق بیافتد و جا بیافتد .
ارتقایی بیان کرد: سازمان برنامه بودجه استان نو پاست و حتما باید از پتانسیل دستگاه ها استفاده کنیم. وی در ادامه تصریح کرد: در برنامه آمایش استان کارهایی خوبی انجام شده است اما تا برنامه آمایشی که بتوانیم اطمینان حاصل کنیم و آمایش کشور تبعییت کند متاسفانه فاصله داریم و ما این آمادگی را داریم به عنوان پایلوت به عنوان آمایش استانی که در چارچاچوب امایش سرزمینی کشورهماهنگی های لازم را داشته باشیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 675328
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.