به گزارش ایرنا، جبار باقری شامگاه شنبه در جشن گلریزان انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان فردیس، افزود: وقتی زندانی در مراقبت پس از خروج نقش خود را خوب ایفا نمی کند، مردم به زندانی به چشم بد نگاه می کنند حرمت قایل نمی شوند و به زندانی کار نمی دهند.
وی تصریح کرد: وقتی زندانی پس از آزادی می بیند حامی در بیرون ندارد و زندگی هزینه دارد و باید تامین شود، برخی از آنها دوباره مرتکب جرم می شوند و برخی دیگر خود خواسته انتخاب می کنند.
باقری گفت: از تعداد زندانیان موجود در طول سال، نزدیک به 60 درصد زندانی ها از این قبیل افراد هستند که تکرار رفتار مجرمانه داشته و دوباره به زندان بازگشته اند.
وی گفت: یکی از روش های ما این است که در این اینگونه مراسم تنویر افکارعمومی کنیم و به آنها بگوییم که در زندان چه خبر است و می دانید بعضی ها ناخواسته به زندان افتاده اند.
مدیرکل زندان های استان البرز گفت: اطلاع رسانی نکردن به مردم سبب تکرار جرم ها می شود و بخش دیگر آن به وضعیت جامعه بر می گردد که شغل مناسبی ندارند.
باقری افزود: امیدوارم با برگزاری این گونه مراسم ها و با اطلاع رسانی به هنگام مردم و ایجاد اعتماد دو طرفه در این قشر بستری فراهم شود که تعدادی از این زندانی ها برای جرائم سبک به ناچار در زندان بسر می برند زودتر از زندان ازاد شوند و به آغوش گرم خانواده برگردند.
وی یادآورشد:سال گذشته 357 نفر زندانی از طریق ستاد دیه از زندان آزاد و در طول چهارسال گذشته حدود 1440 نفر زندانی در این استان از زندان آزاد شدند.
وی افزود: اولین سالی که در البرز بستر فراهم نبود و خیلی آشنا نبودند 27 نفر از زندان آزاد شدند امسال پیش بینی می شود که رقم بسیار بالاتر از این باشد.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.