مسعود مهران نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این دوره از مسابقات که در سال تحصیلی 96-95 در مدارس البرز برگزار شد،بیش از 65 هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی ، منطقه ای و استانی به رقابت پرداختند.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی ، شناخت شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تربیت نخبگان قرآنی ذکر کرد.
وی اظهار کرد: یکی از شاخص‌های اصلی فعالیت آموزش و پرورش البرز در حوزه تعلیم و تربیت، آشنایی دانش‌آموزان با قرآن ، معارف اسلامی و نشر ارزش‌های قرآنی، اسلامی و انقلابی است.
وی خاطر نشان کرد: مسابقات قرآن ، عترت و نماز در راستای سندتحول بنیادین آموزش و پرورش ، آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دینی و نزدیکی آنها به خداوند متعال در مدارس اجرایی شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: این مسابقات در رشته های حفظ، تلاوت، تفسیر، مفاهیم، نهج البلاغه، قرائت و انشاء نماز، صحیفه سجادیه و مداحی برگزار شد.
مهران نیا تصریح کرد: در مرحله منطقه ای ، 15 هزار دانش آموز این استان در مسابقات قرآن ، عترت و نماز برتر شناخته شدند.
وی اضافه کرد: پس از برگزاری مسابقات در سطح استانی از این تعداد ، 1500 نفر حائز رتبه اول تا نهم شدند.
وی ادامه داد: 64 نفر از دانش آموزان در رشته های مختلف این دوره از مسابقات برتر استانی شناخته شدند و به مرحله کشوری راه پیدا کردند.
مهران نیا یاد آور شد: برگزیدگان البرزی برای شرکت در مسابقات قرآن ، عترت و نماز از 14 تیر ماه تا 23 مرداد ماه سالجاری به مشهد مقدس و اردبیل اعزام می شوند.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
6155/2819خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.