به گزارش ایرنا، سردار عبدالله عراقی روز پنجشنبه در بیستمین همایش یاد یاران که با حضور رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار شد، افزود: حماسه خرمشهر نقطه عطفی در پیروزی های رزمندگان ایرانی بود.
وی اظهار داشت: دشمنان پس از انقلاب اسلامی تلاش کردند که جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند ولی رزمندگان با رهنمودهای امام راحل (ره ) و با قدرت ایشان و همچنین همراهی امت جلوی دشمنان را گرفتند.
وی با بیان اینکه یکی از نعمت ها امنیت و دیگری سلامتی است که مهجور واقع شده‌اند، ادامه داد: تا زمانی که این نعمت ها از دست نروند، قدر آن شناخته نمی‌شود.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه برخی ها از امنیتی که در کشور ما است، غافل هستند، اظهار داشت: اگر دولتی در جامعه‌ای نتواند امنیت برقرار کند، دولت بودنش زیر سوال می‌رود.
عراقی با بیان اینکه امنیت ملی 4 ستون اصلی دارد که یکی از آنها نیروهای مسلح کشور هستند، اضافه کرد:نیروهای مسلح در کشور به ویژه بسیج و سپاه این ستون را خوب نگه داشتند.
وی با اشاره به اینکه دومین ستون اقتصاد است که اگر نباشد ستون نیروهای مسلح نمیتواند پابرجا بماند، عنوان کرد: ستون سوم مدارای قومی، مذهبی و تحمل سلایق مختلف است.
عراقی با بیان اینکه در ایران هرکس که قانون اساسی را قبول دارد باید حرمتش حفظ شود، افزود: همه ما به عنوان ایرانی با هر نوع طرز تفکر که داریم قانون اساسی و ولایت را قبول داریم و در یک جبهه هستیم و اگر این چنین نباشد امنیت ملی دچار خدشه می‌شود.
جانشین نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه چهارمین ستون بالا بردن مقبولیت و مشروعیت جمهوری اسلامی است و همه باید کمک کنند که ستوان های انقلاب اسلامی محکم تر شود.
وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود وحدت در کشور کاملا ایجاد و تقصیرها را گردن هم نیاندازیم، تصریح کرد: عدم انجام این امر سبب رسیدن ضرر به مردم می‌شود.
عراقی بر کارکردن این 4 ستون همراه با هم تاکید کرد تا در کنار آن امنیت ملی تامین و منسجم شود.
وی با بیان اینکه ما را درگیر جنگ کردند در حالی که آمادگی نداشتیم و ارتش ما به لحاظ وابستگی سازمانی و تحریم هایی که شده بودند ضعیف بود و نیروهای سپاه بی تجربه بودند و ما در مقابل یک ارتش قوی که پولهای بسیاری دریافت می کردند، بودیم، افزود: اقتصاد عراق شکوفا و ارتش آن آموزش دیده و کلاسیک با پشتیبانی بین المللی قوی بود و همه شواهد گویای این مسئله بود که ارتش عراق باید پیروز میدان باشد.
وی ادامه داد: دشمن روی محاسبه عوامل فیزیکی درست محاسبه کرده بود اما در مقابل عوامل غیرفیزیکی محاسبه درست نداشت.
عراقی با بیان اینکه دشمن قصد داشت تا در چند ساعت خرمشهر را بگیرد اما 34 روز در خرمشهر جنگید، ادامه داد: رزمندگان اسلام از سخت ترین راه ها خرمشهر و ارتش 40 هزار نفری صدام با ذخیره آذوقه یک ساله فتح کردند و ما بیش از 19 هزار نفر اسیر گرفتیم و عراق 23 هزار نفر کشته داد.
وی با تاکید بر اینکه ارتش عراق به سبب اینکه غیر مکتبی بود شکست خورد و اما ما ارتش مکتبی بودیم، تصریح کرد: با هر فکر و دیدگاهی وجود دارد، زمانی که دور هم جمع می شویم، همه رزمندگان اسلام هستیم.
وی به وضعیت کنونی عراق و رزمندگان عراقی اشاره کرد و گفت: یکی از فرماندهان حشدالشعبی گفت که پیروزی عراق در مقابل داعش قطعی است، مردم عراق مسیر خود را پیدا کردند، مسیر حیات عراق و ایران را امام خمینی (ره) ترسیم کردند و اگر امام نبود عراق وضعیت اینچنینی نداشت.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما به وجود رهبر معظم انقلاب افتخار کنیم، زیرا از مستضعفین حمایت می کنند.
وی با بیان اینکه رزمندگان ایرانی شهدای زیادی در عراق تقدیم کرده اند، اضافه کرد: رزمندگان اسلام با هدایت های امام خمینی(ره ) کاخ های مستکبران را در منطقه به لرزه در آورده اند.
در پایان این مراسم از چند تن از رزمندگان شاخص تقدیر شد.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی **انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.