به گزارش ایرنا، از اولین ساعات صبح جمعه ی 29 اردیبهشت ماه سال 96 مردم البرز با شور و نشاط خاصی با حضور در شعب اخذ رای و تشکیل صفوف در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در انتظار انداختن رای های خود در صندوق ها هستند.
عوامل اجرایی انتخابات هم با بسیج امکانات و نیروها شرایط مناسب برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور برای مردم را فراهم کرده اند.
مرد و زن، پیر و جوان نیز همراه کودکانی که دست در دست پدران و مادرانشان در این انتخابات شرکت کرده اند، صحنه هایی به یاد ماندنی و ماندگار را به تصویر می کشند.
در شعب اخذ رای نیز می توان صحنه های دیگری همچون حضور افراد سالمند و معلول و حتی جانبازان ولیچر نشین را مشاهده کرد تا شاهد باشیم تا تمام ملت ایران همچنان بر پای عهد خود با امام شهدا ایستاده اند.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان البرز، یک میلیون و 612 هزار و 430 نفر واجد شرایط رای در البرز هستند که 37 هزار و 703 نفر آنان رای اولی هستند.
در 17 شهر البرز 109 کرسی شورا وجود دارد. در 6 شهر استان که دارای 7 عضو شورا هستند انتخابات به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود.
امسال هزار و 283 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که از این تعداد هزار و 235 شعبه ثابت و 48 شعبه سیار است.
برای برگزاری انتخابات تمام مکانیزه برای هر 200 رای یک صندوق در نظر گرفته شده و با بررسی های صورت گرفته زمان اخذ رای برای هر نفر کمتر از 2 دقیقه تخمین زده شده است.
هزار و 283 صندوق اخذ رای را فراهم شده و هزار و 286 صندوق نیز برای شوراها در سطح استان با مجریانی حدود 18 هزار نفر آماده برگزاری انتخابات است.
بر اساس اعلام فرمانده انتظامی استان البرز بیش از 7 هزار نیروی پلیس تامین امنیت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرو روستا را دراین استان برعهده دارند.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.