به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز دوشنبه با سفر به شهرستان های استان البرز به همراه علی اندرزگو رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، در جریان فعالیت های صورت گرفته و کسب آمادگی ها برای برگزاری انتخابات قرار گرفت.
استاندار البرز در بازدید از مرکز هیات نظارت و ستاد انتخابات در شهرستان ساوجبلاغ، با انتقاد از وضعیت تبلیغات غیرمجاز نامزدهای انتخاباتی و با تأکید بر لزوم اشراف ناظران و بازرسان بر فرایند تبلیغات انتخاباتی گفت: استانداردها در تبلیغات نامزدها باید رعایت شود و در این زمینه نیاز است که بازرسان نیز اشراف کافی به قوانین و مقررات داشته باشند.
وی با تأکید بر لزوم مدیریت تبلیغات در سطح شهرها تصریح کرد: در شرایط اقتصاد مقاومتی،نباید شاهد باشیم که افراد با اسراف و تبذیر و آن هم بدون رعایت چارچوب های قانونی تبلیغ می کنند.
استاندار البرز با بیان اینکه قانون خط و مشی تبلیغات انتخابات را مشخص کرده است، گفت: در مجلس شورای اسلامی مدت ها زمان صرف تدوین قوانین می شود اما در زمان اجرا شاهد کم کاری مسئولان امر هستیم.
طهائی تصریح کرد: کمیته های امحاء در نقاط مختلف شهرستانها به فوریت نسبت به معدوم سازی تبلیغات غیرمجاز اقدام کنند.
وی افزود: طبق قانون شهرداری ها ملزم به امحا تبلیغات خارج از چارچوب ها هستند و مسئولان در ستادهای تبلیغاتی نیز باید قانون را برای مجریان تبیین کنند.
استاندار البرز با بیان اینکه علی رغم صدور اخطاریه، تبلیغات نامزدها در سطح شهرها در حال حاضر بصورت سلیقه ای در حال فراگیر شدن است، تصریح کرد: کلیه تخلفات تبلیغاتی مستند سازی، ثبت، ضبط و در موعد مقرر مورد پیگیری قرار می گیرد.
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر کمیته امحا هر چه سریعتر وارد عمل شود؛ گفت : فعالیتهای ستاد تبلیغاتی و داوطلبین به طور کامل و دقیق رصد میشود و تذکرات لازم جهت حذف موارد تخلف و یا اصلاح رویه داده شود.
وی تصریح کرد : طبق قانون انتخابات در صورت عدم توجه کاندیداها به این تخلفات، از طریق مراجع ذیربط، عکسها و بنرهای غیرقانونی جمع آوری می شود و درصورت ادامه تخلفات و عدم توجه، موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.
استاندار البرز ضمن تاکید بر رعایت کامل قوانین تبلیغات توسط کاندیداها،ستادها و طرفداران آنها خواستار رعایت اخلاق انتخاباتی و قوانین تبلیغات انتخابات شد و تصریح کرد : کاندیداها و مسئولان ستاد قوانین و مقررات را به دقت مطالعه و از هرگونه اقدامی که به عنوان تخلف در تبلیغات محسوب می شود، جدا پرهیز نمایند.
وی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی صورت گرفته و رصد تخلفات تبلیغاتی زمینه برخورد قانونی و سالم سازی فضای تبلیغاتی در سطح شهرستان فراهم آید.
استاندار البرز در ادامه با حضور در بخش های مختلف فرمانداری ساوجبلاغ در جریان اقدامات انجام شده برای برگزاری انتخابات روز 29 اردیبهشت ماه قرار گرفت.
وی در ابتدا بازدیدی میدانی از نقاط مختلف شهرستان ساوجبلاغ و شهرجدید هشتگرد داشت و وضعیت تبلیغات شهری را رصد کرد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.