به گزارش ایرنا،‌ علی اکبر صالحی روز دوشنبه در آئین افتتاح این مرکز در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هسته ای در کرج، گفت: مرکز اسناد سازمان انرژی سال 1388کلنگ زنی اما در تکمیل آن وقفه ای ایجاد شد.
در این آئین علاوه بر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان کشور اتریش نیز حضور دارند.
وی افزود: از سال 92 دوباره این پروژه احیاء شد و امروز شاهد افتتاح بخش اول این پروژه عظیم هستیم.
رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: با این پروژه می توانیم میلیون ها سند حساس و مهم صنعت هسته ای را به طور مطمئن ذخیره و نگهداری کنیم.
وی خاطر نشان کرد: برای بخشی از اسناد در بوشهر مشکل ایجاد شده بود که همکاران این اسناد را احیاء کردند و قرار شد اسناد مهمی که در سازمان تولید می شود در این مرکز حفاظت شود.
صالحی گفت: این مرکز بر اساس آخرین تحولات علم حفظ اسناد ایجاد شده و با نیروها و امکاناتی که دارد، مرکز منحصر به فردی در ایران است.
رییس سازمان انرژی اتمی افزود: فاز اول این مرکز امروز راه راندازی می شود و زیربنای آن یازده هزار متر است و بخش عمده اسناد در سه طبقه این بنا در زیر زمین نگهداری خواهد شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد:‌ با تکمیل این مرکز امکان نگهداری بیش از بیست میلیون سند فراهم می شود.
1535/2021خبرنگار:داود مرادپور**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.