به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی بعد از ظهر شنبه در جلسه با رییس و اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان البرز با اشاره به اینکه یک میلیون و 612 هزار و 430 نفر واجد شرایط رای در البرز وجود دارد، افزود: 37 هزار و 703 رای اولی نیز امسال در استان واجد شرایط رای هستند.
وی با بیان اینکه در 17 شهر البرز 109 کرسی شورا وجود دارد ادامه داد: در 6 شهر استان که دارای 7 عضو شورا هستند انتخابات به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود که اکنون نیز مانور انتخابات تمام مکانیزه اجرایی شده و تا 26 اردیبهشت ادامه دارد.
وی گفت: اکنون روند اخذ رای تمام مکانیزه مورد بررسی قرار گرفته و درصدد رفع مشکلات احتمالی هستیم.
حقیقی افزود: امسال هزار و 283 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که از این تعداد هزار و 235 شعبه ثابت و 48 شعبه سیار است.
وی اضافه کرد: برای برگزاری انتخابات تمام مکانیزه برای هر 200 رای یک صندوق در نظر گرفته شده و با بررسی های صورت گرفته زمان اخذ رای برای هر نفر کمتر از 2 دقیقه تخمین زده شده است.
حقیقی با اشاره به اینکه 10 درصد کل امکانات اخذ رای تمام مکانیزه، تجهیزات پشتیبانی در نظر گرفته شده گفت: در این خصوص چندین مرحله آموزش برای فرمانداران، افراد پای صندوق و سایر اشخاص مرتبط پیش بینی و اجرایی شده است.
وی افزود: تمهیدات ویژه ای در این دوره برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده که در ادوار گذشته وجود نداشته بنابراین تمامی آسیب ها پیش بینی و پیشگیری شده است.
حقیقی خاطرنشان کرد: تمامی افراد منتخب در شوراها باید در حضور مردم و رسانه ها متعهد شوند که وعده های خود را عملی کنند و این امر به طور مستمر پیگیری می شود.
وی گفت: هیات های نظارت و اجرا در کمال وحدت و تعامل درصدد برگزاری انتخاباتی سالم، امن و باشکوه هستند و در این رابطه اتفاق نظر دارند.
رییس ستاد انتخابات استان البرز افزود: نمایندگان فرماندار که پای صندوق های رای حاضر می شوند، باید به صورت کارگاهی آموزش ببینند.
در این جلسه رییس هیات نظارت بر انتخابات استان البرز، محمد جواد کولیوند نیز موارد مربوطه را اعلام کرده و روند اقدامات مربوط به برگزاری انتخابات تمام مکانیزه را مورد بررسی قرار داد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.