به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،'سیدحمیدطهائی'صبح شنبه در آیین معارفه سرپرست جدید بازرسی استان که با حضور ناصر سراج مدیرکل بازرسی کل کشور،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دادستان کرج و جمعی از اعضای شورای قضائی در محل دادگستری برگزار شد، گفت: همه نظارت ها برای رعایت قوانین و اجرای به موقع مسولیت هایی است که به عهده دستگاه ها گذاشته شده است.

وی با اشاره به وحدت و همدلی بین سه قوا در استان البرز تصریح کرد: در این استان در عین تفکیک قوا، همه مسولان دست به دست هم داده اند و همچون ید واحده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا مدیران دادگستری و دستگاه قضا، در حوزه اجرا دلسوزانه و تلاشگرانه در چارچوب وظایف محوله کار انجام می دهند.

*عالم را محضر خدا بدانیم تا خطا نکنیم
استاندار البرز با اشاره به ماهیت و فلسفه کار بازرسی و با خاطرنشان شدن جمله ای از بنیانگذار جمهوری اسلامی در این رابطه گفت: نظارت ها و برخوردها در جهت بهبود شرایط است، اگر این جمله امام خمینی (ره)،را همواره به یاد داشته باشیم که' عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنیم.'،اگر ناظری هم برای نظارت کار ما وجود خارجی نداشته باشد مرتکب خطا و اشتباه نخواهیم شد.

*اصلاح امور، مشی بازرسان باشد
طهائی بهبود ساختار ذهنی و فرهنگی، ساختار ذهنی جامعه را سبب ساز سلامت اجتماعی دانست و تصریح کرد: حقانیت و اصلاح امور باید مشی ما باشد و بدنبال بهبود شرایط باشیم و کلیه اقدامات و گام ها در حوزه بازرسی ها بمعنای اجرای اصول باشد.

*لزوم تفکیک بین تخلف و جرم
وی با تاکید بر اینکه باید مرز تخلف و جرم مشخص شود،تصریح کرد: شاید باید بازنگری بر روند قوانین،نظارت ها وجود داشته باشد و خلاهای احتمالی برطرف گردد و تفاوت بین متخلف و جرم ارتکابی مشخص شود.

*دولت الکترونیک برای سلامت اداری دستگاه ها در دولت اجرایی شد
استاندار البرز در بخش دیگری گوشه ای از خدمات دولت در تحقق سلامت اداری خاطرنشان کرد و گفت: مکاتبات سیستم اداری در دستگاه های اجرایی استان بصورت الکترونیکی شده و استعلامات در 10 دستگاه با فرایند مکانیزه انجام می شود.

وی افزود: نرم افزارهایی نیز پیش بینی شده تا مسولان به نسبت زمان و مسولیت پاسخگوی خدمات به مردم باشد.

استاندار البرز گفت: در دولت خدمات قابل توجهی به دفاتر پیشخوان واگذار شده تا فرایند خدمت به مردم تسهیل بخشیده شود،بر این اساس از 58 خدمت در دوره های قبل، امروز 548 خدمت در استان البرز به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای امور اداری باید نهایت همکاری با بازرسی وجود داشته باشد و در نهایت همکاری و در تعامل دستگاه ها مسولیت ها به انجام برسد و با تاکید بر لزوم اشراف بازرسان به قوانین و وظایف گفت: بازرسان با اتکا به علم و دانش و تجربه، توانمندتر در اجرای امور و نظارت ها خواهند بود. وی افزود: استان البرز نوپاست و لازم است ناظران نیز در این زمینه آموزش های بیشتری داشته باشند.

استاندار البرز در ادامه از تلاش های مدیرکل سابق بازرسی استان قدردانی کرد و از وی بعنوان بعنوان مشاوری امین یاد کرد که از دیدگاه ها و نظرات شان در طول دوران مدیریتی استفاده شد و برای آغاز بکار سرپرست جدید بازرسی استان البرز نیز آرزوی موفقیت داشت تا در استان البرز،ایران کوچک با همکاری مجموعه دستگاه های اجرایی با موفقیت و سربلندی وظیفه خود را انجام دهند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 645496
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.