به گزارش ایرنا کرمعلی قندالی در گفت و گویی با ایرنا در خراسان شمالی اظهار کرد: حتی در این برنامه 35 درصد از محل ارزش افزوده به امور عشایری و روستایی تعلق خواهد گرفت در حالی که قبلا این اعتبار فقط به کلان شهر ها اختصاص داشت.
وی با بیان اینکه حدود 10 سال برگزاری شورای امور عشایر در کشور تعطیل شده بود افزود: در دولت تدبیر و امید این شورا برگزار شد که مصوبه های آن همانند مصوبه هیات دولت است و طبق قانون باید اجرایی شود.
رئیس سازمان امور عشایر کشور افزود: در این سه سال در این شورا در حوزه بهداشت و درمان، سواد و دانش و فرهنگ طرح های خوبی مصوب شده است که با اجرایی شدن آنان بخشی زیادی از مشکلات نیز برطرف خواهد شد.
قندالی افزود: طرح حوزه بهداشت و درمان و سواد به زودی به استان ها ابلاغ خواهد شد.
وی گفت: از محل صندوق توسعه ملی دو هزار میلیارد ریال اعتبار با سود کم به عشایر کشور اختصاص یافته است.
قندالی افزود: پارسال نیز یک هزار میلیارد ریال اعتبار از همین محل به عشایر اختصاص یافته که استقبال خوبی نیز شده بود.
وی بر بالا بردن تولیدات عشایری نیز تاکید کرد و افزود: برای اجرای طرح پروار بندی دام عشایر نیز یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است که کمک خوبی برای اشتغال و تولید عشایر خواهد شد که ضمانت ها نیز به صورت زنجیره ای خواهد بود.
وی با بیان اینکه آیین نامه ساماندهی عشایر مظلوم واقه شده است گفت: آیین نامه ساماندهی عشایر مصوبه دولت هشتم بود که در این آیین نامه وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی در رابطه با عشایر تایین تکلیف شده اما تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.
وی افزود: برای نوشتن این آیین نامه در آن زمان سه سال بر روی آن کار کردیم و برای مصوبه شدن آن نیز زحمت های زیادی کشیده شد اما دستگاه های اجرای طبق آن عمل نمی کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون تنها دستگاه های اجرایی استان تهران طبق این آیین نامه فعالیت می کنند افزود: استان خراسان شمالی نیز به عنوان پایلوت در این راستا فعالیت کند چرا که این ظرفیت را نیز دارد.
قندالی افزود: در صورت اجرایی شدن این آیین نامه تمامی دغدغه مسئولان و همچنین خانوار های عشایری در زمینه های مختلف از جمله آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و سایر موارد برطرف خواهد شد.
هم اکنون یک میلیون و 200 هزار نفر شامل 1.8 درصد جمعیت در کشور عشایری هستند.
***
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
3007/ 1744 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.