به گزارش ایرنا محمد رضا صالحی شنبه در جلسه شورای عشایری استان اظهار کرد: دستگاه های اجرایی بر اساس این آیین نامه به وظایف خود عمل و مشکلات آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، آبرسانی، راه ها و سایر موارد که عشایر با آن درگیر هستند را برطرف کنند.
وی با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات باید به میزان تولیدات قشر عشایر توجه شود افزود: نباید تنها برای اختصاص اعتبارات به جمعیت عشایر توجه شود بلکه میزان تولیدات آنان نیز باید ملاک باشد.
صالحی بر بیمه فراگیر خانوارهای عشایری این استان نیز تاکید کرد و گفت: از سازمان امور عشایر کشور تقاضا داریم با تخصیص اعتبار کمک کننند تا این طرح را در سال جاری اجرایی کنیم و در سال های بعد از منابع خود عشایر تامین شود.
وی همچنین بر تامین نقدینگی برای طرح پروار بندی دام های عشایر تاکید کرد و افزود: در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد.
استاندار خراسان شمالی همچنین بر بحث گردشگری در حوزه عشایر تاکید کرد و گفت: این امر باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد و برای طرح گردشگری بیگان شیروان نیز سرمایه گذار برای اجرای آن جذب شود.
وی بر فراهم کردن زیرساخت ها برای حوزه گردشگری تاکید کرد و افزود: اقدامات مورد نیاز در زمینه زیرساخت ها انجام شود و از سرمایه گذاران برای این امر دعوت کنید .
صالحی همچنین بر اجرای طرح های کشت گیاهان دارویی نیز در حوزه عشایری تاکید کرد و افزود: این امر نیز در راستای اشتغال پایدار و کمک به نقدینگی عشایر کمک خوبی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر رفع مشکلات خانوارهای عشایر در منطقه مراوه تپه نیز تاکید کرد و گفت: متاسفانه در این حوزه خانوارهای عشایری این استان با مشکل خرابی ایلراه ها و مراتع مواجه شده اند که باید چاره ای اساسی در این خصوص بیندیشیم.
استاندار خراسان شمالی افزود: برای رفع این مشکل با مسئولان مربوط استان گلستان جلسه ای خواهیم گذاشت تا این بخش از مشکلات عشایر را برطرف کنیم.
پنج هزار و 350 خانوار عشایری خراسان شمالی بیش از 700 هزار راس دام سبک در اختیار دارند که 25 درصد تولید گوشت استان را تولید می کنند.
هم اکنون عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از 30 هزار نفر در قالب دو ایل و ‎ 38طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو با 700 هزار راس دام در این استان کوچروی می کنند.
***
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
3007 / 1744 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.