حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین روحی یزدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به استناد ماده 68 قانون انتخابات ، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزد ها له یا علیه نامزد های ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و نیز استفاده از وسایل و سایر امکانات ادارات ، شرکت های دولتی و موسسات وابسته به دولت و نهاد ها و موسساتی که از بودجه عمومی ( به هر میزان ) استفاده می کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب ، مجرم شناخته می شود.
وی ادامه داد: براین اساس استفاده از فضاهای دولتی و خودروهای اداری و حتی استفاده از سامانه پیامک ادارات برای اطلاع رسانی له یا علیه کاندیداها نمی توان استفاده کرد.
روحی یزدی گفت: بر اساس ماده 73 همان قانون مقامات اجرایی و نظارت انتخابات حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از داوطلبان انتخاباتی را نخواهد داشت . تخلف از این قانون جرم مخسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: به استناد ماده واحده قانون الحاق ماده واحده به قانون انتخابات : استفاده از هرگونه پلاکارد ( جز در محل ستاد ) ، دیوار نویسی و کاروان های تبلیغاتی و استفاده از بلند گوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی از طرف نامزد های انتخاباتی ریاست جمهوری و طرفداران آنها ممنوع می باشد.
این مسئول افزود: بنابراین راه اندازی کارناوالهای تبلیغاتی و یا نصب بنر در غیر محل ستاد با هر عنوان و زیر نویس ممنوع می باشد و جداً لازم است خودداری شود.
وی یاد آورشد: براساس ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون حضور نمایندگان نامزد های ریاست جمهوری در شعب اخذ رای در صورتیکه هر کدام از ستاد های نامزد های ریاست جمهوری در خواست معرفی نماینده ستاد جهت حضور در شعب اخذ رأی باشند می توانند با رعایت سایر مقررات نمایندگان خود را به فرمانداری معرفی جهت حضور آنان در شعب اخذ رأی اقدام به صدور کارت کنند.
8029 / 6155خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.