به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی در همایش مهندسان کشاورزی البرز که عصر چهارشنبه در سالن امام (ع) برگزار شد، با تبریک ولادت امام زمان (عج) اسطوره عقل، اعتدال و اخلاق برعلیه ظلم و بی تدبیری، افزود: در ادوار مختلف تاریخ پیامبران همواره به دنبال ایجاد امید در دل مردم بودند چراکه یاس در زندگی فردی و اجتماعی زمینه ساز نابودی است.
یونسی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی امید درخشید و حیات رخ داد، بنابراین اعتقاد به آینده و کمال انسانیت و خوش بین بودن به مردم از ویژگی های امام راحل (ره) بوده و منجر به بروز و ظهور انقلاب اسلامی شد.
وی با بیان اینکه برخی همواره به دنبال بداخلاقی و ایجاد تنش در جامعه هستند، گفت: بعد از دوران جنگ نخستین رییس جمهوری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که وی مردم را به سمت توسعه و بازسازی ایران ترغیب کرد و در مقابل عده ای مخالفت می کردند و نمی خواستند که مردم به رفاه دست پیدا کنند.
یونسی افزود: برخی به دنبال زندگی فقیرانه بودند و برای این امر توجیه شرعی می آوردند و آیت الله با بیش از 40 خطبه سعی داشت به مردم بگوید که اسلام برای رنج و درد و سختی نیست، بلکه برای زندگی، شادی و سلامت است چراکه کسی که این دنیا را نداشته باشد آخرت را نیز ندارد.
وی اضافه کرد: هاشمی رفسنجانی توانست چرخ توسعه را به حرکت در بیاورد و وضعیت جنگ زده کشور را مدیریت کند و در مسیری هدایت کند که اکنون آثار و ثمرات آن را مشاهده می کنیم که در این راه برخی موانع از سوی افرادی که دین را یدک می کشند وجود داشت.
یونسی با اشاره به اینکه پس از هاشمی رفسنجانی دولت فرهنگ که دولت محمد خاتمی بود روی کار آمد گفت: 8 سال خاتمی بیشترین خدمت را به اقتصاد و فرهنگ کشور کرد و در این میان گروه اندکی از مخالفان، با ایجاد اختلاف بین مردم توانستند احمدی نژاد را سر کار بیاورند.
وی افزود: کسانی که اکنون با منطق دولت های نهم و دهم رقابت می کنند جبهه اقلیت افراطی ضد توسعه هستند و اسلام و امنیت و اخلاق و تمامی ارزش ها را قربانی یک سری اهداف خطرناک می کنند.
یونسی خاطرنشان کرد: برخی با تقسیم بندی مردم به 96 و 4 درصد به رهبری اهانت می کنند چراکه دستاوردهای نظام را زیر سوال می برند و بین مردم جنگ فقیر و غنی با استراتژی کمونیست ها راه می اندازند.
یونسی افزود: از ابتدای ریاست جمهوری روحانی تخریب و کارشکنی آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد چراکه فساد و اختلاس های صورت گرفته آنها با فرار به جلو فراموش می شد و برخی به این باور می رسیدند که ریشه نابسامانی ها در دولت قبل نیست.
وی گفت: همه برای پایداری، امنیت و اقتدار کشور باید پای صندوق های رای حاضر شوند چراکه از این طریق برخی که شانس خود را در مشارکت کمتر می بینند با شکست مواجه می شوند.
یونسی افزود: انتخابات باید با حداکثر مردم برگزار شود تا محصول آن درست و اصلح باشد، مردم به درستی راه اعتدال و اشتغال و خدمت را می شناسند و گذشته نامزدها را به خوبی می دانند.
وی گفت: گذشته افراد، برنامه نامزدها و یاران آنها معرف اهداف آنها است چراکه افرادی بی برنامه با سابقه ای مشخص و یارانی افراطی و تندرو هستند.
وی افزود: وعده هایی داده اند که با منطق ناسازگار نیست و ریاست مجلس شورای اسلامی در این خصوص اخطار داد ولی دولت با اقتصاد مقاومتی و تکیه به سرمایه داخلی و خارجی موفق عمل کرد و درصدد دوستی با دنیا هستیم.
یونسی اضافه کرد: سیاست دکتر روحانی بر این اساس است که تمامی اقوام در کشور دارای کرامت بوده و همه یکسان هستند.
وی گفت: اگر بار دیگر قوه مجریه را به دست بگیرند، انتقامی از مردم می گیرند که همه پشیمان می شوند نباید اجازه چنین کاری به آنها داده شود.
یونسی افزود: مردم ایران به تدبیر، اعتدال، عقلانیت و توسعه احتیاج دارند که در سایه این ارزش ها فقر و بیکاری و ناداری از بین می رود.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.