به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ دکتر مسعود سلطانی فر در مراسم افتتاح خانه جوان اردبیل گفت: سال 1392 اعتبار بخش جوانان کشور 6 میلیارد تومان بوده است و سال 1396 به چهارصد میلیارد تومان رسیده که افزایش حدود هفتاد درصدی را به همراه داشته و این میسر نشده به جز با رویکرد رییس جمهور و دولت که از ابتدا درصدد بودند بایستی کار ویژه ای را در ارتباط با امور جوانان و رسیدگی به مشکلات این حوزه انجام داد.

وی از افزایش بودجه امور جوانان با رویکرد خوب رییس جمهور،به نیکی نام برد و ابراز امیدواری کرد: همچنان دولت بتواند منابع بیشتری را به حوزه جوانان اختصاص دهد.

وزیر ورزش و جوانان ،با اشاره به اتفاقاتی که سال گذشته در حوزه جوانان رخ داد، اظهار داشت: سال گذشته تلاش کردیم که خانه جوان را در همه استان ها راه اندازی کنیم و اکنون افتتاح خانه جوان در اردبیل چهل و پنجمین خانه جوان است که راه اندازی می کنیم حتی به جز مراکز استان ها در برخی از شهرها نیز ایجاد شده و تلاش می کنیم تا پایان سال جاری 40تا 50خانه جوان در شهرهای مختلف راه اندازی کنیم.

دکتر سلطانی فر از خانه های جوان به عنوان اماکنی نام برد که جوان ها بتوانند دور هم به بحث و تبادل نظر پرداخته و در راستای حل مشکلاتشان تفکر و هم افزایی کنند .

وزیر ورزش و جوانان از تسهیلاتی که برای اشتغال و ازدواج جوانان در سال جاری به آنها تعلق می گیرد،خبر داد و یادآوری کرد: سال 1395 به نسبت سال 1392 تسهیلات ازدواج چهار برابر افزایش یافت و در حالی که در سال 92 این تسهیلات کمتر از سه هزار میلیارد تومان بود در حال حاضر به حدود ده هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش به اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده در قانون ششم توسعه کشور به امور ورزش و جوانان گفت: از این اعتبار که مبلغ قابل توجهی را شامل می شود ،بیست درصد برای امور جوانان صرف می شود که از این میزان بخشی مربوط به اشتغال آفرینی و ایجاد مهارت است و بخشی نیز به توسعه خانه های جوان تخصیص می یابد که به همین دلیل بعد از اختصاص این اعتبار می توان به جای مکان اجاره ای برای خانه های جوان یک خانه جوان در خور جوانان به صورت دائمی احداث کرد.

وزیر ورزش و جوانان استان اردبیل را در حوزه ورزش نیز دارای ظرفیت بالا عنوان کرد و اظهار داشت : میزبانی شایسته این استان در رقابت های والیبال امیدهای آسیا ،نام این استان و شور و شعف مردم و جوانان این خطه را در قاره کهن با توجه به پوشش تلویزیونی به تصویر کشید.

دکتر سلطانی فر برگزاری رقابت های والیبال امیدهای آسیا را که موجب شور و شعف و نشاط مردم و جوانان این منطقه شد ،اتفاق بسیار خوب ارزیابی کرد و تاکید کرد: اردبیل این ظرفیت را دارد که سالی دو تا سه مناسبت ورزشی را میزبانی کند.

 

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 642565
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.