به گزارش خبرآنلاین اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،'عباداله کامکار'صبح شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی برگزار شد،گفت: نگاه دولت توجه به بخش خصوصی است،هفته گذشته در ادامه بازدیدها،4 واحد تولیدی مورد بازدید قرار گرفت و آنچه احصا شد آنکه برای رفع مشکلات به تصمیم سازی مدیران اقتصادی نیاز است. وی افزود: در هر حوزه ای تلاش کنیم بخش خصوصی قوت بگیرد و در قالب کارگروه ها مشکلات بررسی شود و برای تصمیم سازی به مراتب بالاتر ارائه گردد. کامکار گفت: با تلاش دولت سال مالی حسابرسی واحدهای تولیدی تغییر پیدا کرده است و این خود اقدام راهگشایی در جهت کاهش کاستی ها و مشکلات بوده است.
وی بیان کرد: مدیران واحدهای تولیدی باید با خیال آسوده به تولید بپردازند و در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند.
در این جلسه، گزارش عملکرد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال 95 نیز مورد بررسی قرار گرفت.دستاوردهای مهم این شورا، پیگیری مطالبات اجرا نشده بخش خصوصی و اعمال ماده 38 قاون تامین اجتماعی،پیگیری مطالبات اجرا نشده بخش خصوصی در زمینه مشکلات حسابرسی از اسناد مالی و دفاتر قانونی کارفرمایان و مهلت 10 ساله توسط سازمان تامین اجتماعی عنوان شد.
در حوزه بازار پول و سرمایه نیز در این شورا استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان مورد پیگیری و اجرایی شدن قرار گرفته است.
بر اساس پایش های ارزیابی دستورالعمل های مرتبط با شورای استانی، از این پس مصوبات استانی شورای گفتگو در هیات دولت مطرح می شود تا نسبت به آن تصمیم گیری شود.
در این ارزیابی ها طی سال 95، استان البرز در برگزاری تعداد جلسه رتبه 6 در کشور و از میزان مصوبات اجرایی شده در رتبه 7 بین 31 استان کشور قرار گرفته است.
علاوه بر این مصوباتی همچون; ماده 169 قانون مالیات مستقیم به جلسات ملی راه یافته است.همچنین استاندار البرز ارتباط موثری با شورای گفتگوی استان البرز داشته و عملکرد دبیرخانه شورای استانی نیز موفق معرفی شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 638294
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.