پروفسورالکساندر سیفعلیان روز سه شنبه در حاشیه کنفرانس نانوفناوری و نانو پزشکی در پژوهشگاه مواد انرژی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: این مقالات در سطح بین المللی کم ارائه می شود و یا به مرحله اجرا در می آید.
وی افزود: برگزاری این گونه کنفرانس های بین المللی در ایران تاثیر بسزایی دارد، اما به صورت بین المللی خیلی کم برگزار می شود.
سیفعلیان گفت: کشور ایران در زمینه نانوفناوری و نانوپزشکی به پیشرفت هایی رسیده است، در بخش داروسازی و سرطان کار می کنند، اما برای پروژه هایی تحقیقاتی و برای رسیدن به تولید بودجه کمی به آن اختصاص می دهند.
این پژوهشگر بیان کرد: سطح آزمایشگاه ها و دستگاه های جدید برای تحقیق و تولید علم باید ارتقاء یابد. برگزاری اینگونه کنفرانس های بین المللی نیز بسیار خوب است.
سیفعلیان افزود: محققان زیادی در این همایش مقاله ارائه می دهند، اما بودجه زیادی می خواهد تا به کار تحقیقاتی تبدیل شود.
وی تصریح کرد: جوانان ایرانی سختکوش و از نظر دانش و علم باهوش و زرنگ هستند حتی در کشور انگلستان اینگونه جوانان نادر است، تنها زمانی می توانیم از اینگونه جونان استفاده کنیم که پزوهشگران ایرانی وارد کار پژوهشی و تحقیقاتی در کشورهای دیگر شوند.
رییس تیم محققان و پژوهشگران دانشگاه کالج لندن گفت: به نظر من در ایران جوانان مستعد و با هوشی وجود دارد که باید روی آنها سرمایه گذاری صورت گیرد.
سیفعلیان گفت: کشور ایران برای جوانانی که در خارج از کشور کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام می دهند، باید زمینه و بودجه را برای آنها فراهم کنند تا بتوانند در کشور خود به این امر بپردازند.
سیفعلیان محقق و پژوهشگر و رییس تیم دانشگاه در زمینه اعضای بدن مصنوعی مانند نای ،بینی ،گوش و رگ ساخته است.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.