به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در جلسه ای با هیات مدیره شرکت ایرلندی شونان انرژی درسالن امام جواد (ع) استانداری قم ،با اشاره به حمایت دولت تدبیر و امید از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه انرژی، افزود: از سرمایه گذاران در استان قم حمایت همه جانبه صورت می گیرد و متخصصان بومی که با رعایت استانداردهای زیست محیطی در امر تولید و انتقال دانش فنی فعالیت می کنند در اولویت هستند.
استان قم ظرفیت های مناسبی در بکار گیری انرژی های نو و پاک دارد.
وی موقعیت جغرافیایی استان در راستای استفاده از انرژی خورشیدی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: از آنجایی که تولید برق از طریق نیروگاه های خورشیدی جزء صنایع کم آب بر است می تواند نقش موثری در تولید انرژی در قم داشته باشد.
وی با اشاره به سازو کارهای قانونی صدور مجوز برای احداث واحد های تولیدی و سرمایه گذاری در کشور، بیان کرد: طرح های مطالعاتی جامع و کامل باید از سوی سرمایه گذار ارائه شود تا توسط کارشناسان مورد ارزیابی و اهلیت سنجی قرار گیرد.
در ابتدای این جلسه نمایندگان شرکت ایرلندی شونان انرژی ضمن ارائه توضیحاتی از رزومه خود در زمینه تولید انرژی پاک در سطح بین المللی، به تشریح فازهای عملیاتی این طرح پرداختند.
فازهای عملیاتی شامل سه مرحله ساخت و بهره برداری از نیروگاه خورشیدی، ایجاد مرکز آموزش فناوری های مرتبط با انرژی های پاک و توسعه پنل های خورشیدی با قابلیت دخیره سازی انرژی جهت مصارف خانگی، موسسات و کارخانجات بود.
همچنین پیش از جلسه، در نشستی تخصصی به ریاست محسن بهشتی معاون عمرانی استاندار قم در مورد نیازسنجی طرح، مراحل اخذ مجوز و سایر موارد تخصصی طرح نیروگاه خورشیدی مورد بررسی قرار گرفت.
/2085/ 6133/ تنظیم کننده: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.