به گزارش ایرنا، محبعلی عصر پنجشنبه در نشست 'سیاست خارجی و انتخابات آینده' در دفتر منطقه البرز حزب اتحاد ملت در کرج اظهار داشت: آن چیزی که کشورهای توسعه یافته دارند، زندگی در دنیای امروز، استفاده از امکانات، توجه به محدودیت ها، تهدیدها و فرصت ها و تبدیل تهدیدها به فرصت هاست که این ماموریت سیاست خارجی ماست و برای این کار باید هنر به خرج داد.
وی ادامه داد: در دنیای امروز، 192 کشور عضو رسمی سازمان ملل هستند ؛ تمام کشورها می خواهند مانند مسابقات المپیک موقعیت خود را بهبود بخشند و یکی از ماموریت های دولت ها رساندن خود از موقعیت فعلی به موقعیتی بالاتر است دراین دنیا به این وضعیت، ما هم یکی از آنها هستیم.
محبعلی با بیان اینکه از هیچ جهتی 2 کشوری را نمی شود پیدا کرد که با هم توازن داشته باشند، افزود: در دنیای امروز با توجه به واقعیت ها، زمینه ها و راهکارهای موجود، می توان توسعه یافت و این هزینه هایی دارد.
وی با تاکید بر این که دمکراسی بر اساس عقل و منطق تصمیم می گیرد و نه تمایلات فردی گفت: احمدی نژاد گفتمانی داشت که کشور را به سمت انزوا برد، در سال 92، ما یک گام مانده بود که تحت بند 41 شورای امنیت سازمان ملل برویم که کشورمان به عنوان تهدیدی برای جهان محسوب می شد و با قدرت نظامی می توانستند جلوی ما را بگیرند، اگر سال 92 آقای روحانی سر کار نمی آمد این کار عملی می شد.
وی ادامه داد: اوباما می خواست به مذاکره برسد اما ترامپ جنگ را شروع می کند که به مذاکره برسد.
محبعلی اظهار داشت:دوران اوباما بهترین دورانی بود که از آن استفاده کردیم فرض کنید اگر ترامپ بر سر قدرت بود و مساله هسته ای حل نمی شد چه اتفاقی می افتاد. گفتمان برخورد ترامپ با ایران و جمهوری خواهان متفاوت از این گفتمان است.
وی اظهار داشت: ایران تنها دولتی در خاورمیانه است که توانسته با انتخابات سیاست را جابجا کند. در مصر و سوریه، یمن و عراق چنین اتفاقی نیفتاد، به این دلیل است که آمریکایی ها احتیاط می کنند.
محبعلی گفت: ایران با ساختار نسبتا مدرن با جامعه مدنی مانند کشورهای اروپای شرقی نزدیک به استانداردهای اروپایی است و به این دلیل احتیاط می کنند، آن چیزی که ما را تقویت می کند در عرصه امنیت ملی این است.
وی اظهار داشت: اگر انتخابات آینده آزاد و منصفانه نباشد و انتخابات غیر منطقی برگزار کنیم، بحث حقوق بشر ایران اوج می گیرد، این روند ممکن است ما را به شورای امنیت سازمان ملل ببرد، انتخاب نادرست امنیت ملی ما را به خطر می اندازد که اعتبار ایرانی را در جهان از بین برد.
وی افزود: ما در پیچ تاریخی حساس و مهمتری نسبت به قبل قرار داریم، اگر دولت روحانی یک اتفاق و نه روند باشد بحث سیاست خارجی ما تنگ و تاریک خواهد بود، پیشرفت و توسعه اقتصادی در گروه ایجاد زیرساخت هاست.
وی گفت: انتخابات یک روند ملی و عزم ملی است که ایران وارد پروسه ای می شود که از این به بعد باید با تعامل و همکاری بین المللی هسته ای شود و قواعدی را رعایت کند، باید قواعد بازی را در دنیا رعایت کرد.
7414/ 6155 خبرنگار:وحیده عسگری** پردازشگر: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.